Apropar-m'hi
Bé, sóc una noia de quinze anys, i sóc molt insegura i tímida. Des de fa un temps que m'agrada un noi, però no sé com apropar-m'hi. A part, més que apropar-me a ell d'una manera "amorosa" el que vull primer és ser la seva amiga i no altra cosa. No sé ni com dirigir-li la paraula, i realment m'agradaria parlar amb ell i riure junts.
I per si no fos suficient, quan estic a classe em comporto tímida i vergonyosa, ja que ho sóc molt si es tracta de nois (tot i que els hi tinc confiança als meus companys, usualment no parlo amb ells. I no mencionem que tres quarts són del sexe masculí) però sé que fora d'aquesta em comporto d'una altra manera. Començant perque parlo sense parar, sóc força alegre i en la meva opinió, molt pesada. També tinc els meus "alt i baixos", i crec que sóc una persona difícil de comprendre.
Així que, si em torno la seva amiga (tot i ser tímida amb els nois, ja n'he tingut, de millors amics, i d'amics del sexe masculí), i veu que no sóc com ell es pensava, potser no vol ser el meu amic. A part, tinc zero experiència amb nois en el tema amoròs. Com ho faig per poder apropar-m'hi? No crec ni que sàpiga de la meva existència. I també és possible que li agradi una altra noia.
PD: Això d'explicar els problemes d'un mateix a vegades és molt dur. M'ha costat fins i tot escriure-ho. I crec que tinc la cara vermella. És normal que nomès pensar amb ell això passi?
InterPersonal

Hola ZZ26!
I tant! Posar-se vermella és la cosa més natural que hi ha! Així que tranquil·la! Igual que hi ha persones que suen més que d'altres quan estan nervioses, n'hi ha altres que es posen vermelles, així que no passa absolutament res!
Fixa't com a vegades la nostra timidesa ens genera més inseguretat i no ens deixa fer allò que ens agradaria fer realment. A vegades hem de fer un esforç i "empassar-nos" aquesta vergonya si volem que passi alguna cosa diferent. Sabem que no és fàcil, però sovint val la pena. Fes-te la pregunta, què és el pitjor que pot passar si començo a parlar amb ell? Segurament et venen diferents coses al cap, i és important que pensis una estratègia per cada una de les opcions.
La nostra recomanació és que et mostris sempre tal com ets, natural i sent tu mateixa, ja que no hi ha res que enamori més que l'essència de les persones, i això no pot fingir-se!
Esperem que us vagi molt i molt bé! I recorda, que una bona amistat és sempre un bon començament!
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat