Una amiga meva es talla i no sé com ajudar-la
Hola, em dic Sara i tinc una amiga que es talla. L'altre dia, al vestuari va venir plorant amb una targeta a la mà del psicòleg del cole. Les meves amigues i jo li vam preguntar què li passava i ens va explicar que les seves millors amigues (que no som nosaltres) li havien explicat al psicòleg del cole que es tallava i que estaven preocupades per ella. Ens va ensenyar les ferides a la cama. Diu que només es va tallar quan tenia un problema amb un noi i que fa un mes que no es talla. No sé si també es talla als braços, ja que sempre porta màniga llarga. El cas és que ella no li volia explicar a ningú i el psicòleg li anava a explicar als seus pares.
M'agradaria saber com animar-la perquè mai més ho faci, si us plau, ajudeu-me, jo també estic preocupada d'ella.
InterPersonal

Hola sareta07!
Entenem que estiguis preocupada per ella i que la vulguis ajudar. És important que establiu una relació de confiança, que puguis escoltar-la i donar-li el teu suport. Estigues atenta i si detectes algun senyal que torna a autolesionar-se o alguna altra cosa que et preocupi, és important que ho puguis explicar a algun adult de confiança. Pensa que segurament ella no entén perquè ho van explicar al psicòleg de l'escola, però el que les seves amigues van fer era la millor opció per ajudar-la, ja que l'experiència ens diu que això són coses difícils de superar sola, per tant, abans que les coses s'escapin de les vostres mans és important avisar a algun adult de confiança perquè us doni un cop de mà!
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per utilitzar el Consultori!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat