Consells per baixar de pes
Bones! Fa uns mesos que me proposat baixar de pes, més o menys uns 6. A l'estiu, bàsicament sense canviar la meva dieta, vaig perdre 5 kilos aproxiamadament, suposadament per la calor i per l'activitat que pugués fer a la piscina. Ara els he recuperat, però no aconsegueixo torna'ls a baixar. Vaig a caminar unes 3 vegades per semana 5 kilòmetres, i intento menjar pocs fregits i més fruita. Algun consell més per baixar de pes? Intento baixar uns 10 kilos en uns 6-8 mesos, ja que ara mateix tinc un IMC de 25 aproximadament.
Moltes gràcies per escoltar-me!
Laura Medrano

Hola Coco,
Gràcies a tu per escriure'ns! Com que no sé si ets un noi o una noia, escriuré en masculí, vale?
Com tu mateix has pogut comprovar, el tema del pes és molt difícil de "triar". Com bé dius, segurament a l'estiu vas baixar de pes perquè al estar de vacances ens movem molt més que en el dia a dia, caminem més i estem més actius. La clau per controlar el pes és la quantitat d'exercici que fem. El que passa, és que quan passem a ser més sedentaris, els quilos que hem perdut, es recuperen molt ràpidament.
Et recomanem que durant el curs també segueixis fent força exercici. L'ideal és practicar unes 3 hores d'esport intens a la setmana i a més a més, tenir un estil de vida actiu. Esport intens és aquell on estem almenys 45 minuts practicant i on acabem suats.
Quan dius que surts a caminar 5 quilòmetres, per què no proves de fer-ne la meitat caminant i l'altra meitat corrent? Al principi segurament et canses molt i et costa aguantar, però si ets constant cada cop tindràs més resistència.
Pel que fa al menjar, està molt bé que intentis reduir la quantitat de fregits i augmentis les fruites i verdures. A part. també és important reduir la quantitat de "bolleria", dolços, fast food, embotits greixosos,... i sobretot fer 5 àpats al dia. Quan les persones es salten àpats amb la intenció de baixar de pes i aprimar, aconsegueixen el contrari, ja que s'activen uns mecanismes que fan que es comencin a acumular "reserves" en forma de greix.
Et recomanem que no et marquis un objectiu tant estricte en quant al pes, sinó que intentis canviar el teu estil de vida per sempre, ja que sinó, quan t'hagis aprimat aquests quilos, els tornaràs a recuperar.
Es tracta de que a partir d'ara i per sempre t'acostumis a practicar esport i també a menjar d'una forma saludable i equilibrada.
Un petó!
Laura Medrano