Alimentació havans d'un partit de futbol sala.
Hola!
Bé, jo tinc una consulta sobre què hauria de menjar havans d'un partit de futbol sala, ja que hi ha vegades que vaig a jugar sense esmorzar.
Per cert, "El Moianès" és una comarca que no surt
Salutacions!
Laura Medrano

Hola Jorcat!
Gràcies per fer-nos la consulta, ja que és important que tinguis en compte de cara als pròxims partits que no és gens recomanable que hi vagis sense haver esmorzat abans.
Pensa que l'esmorzar és un àpat molt important, de fet segur que has sentit a dir que . Això és així perquè quan ens llevem portem moltes hores sense menjar res, i el nostre cos està sense reserves d'energia. Per començar a funcionar bé és importantíssim que li "posem gasolina" al cos per a que comenci a funcionar i a rendir al màxim nivell. La nostra gasolina és el menjar.
Quan vas a jugar un partit necessites estar molt despert i atent, i a part tenir energia suficient per rendir al màxim nivell sense desgastar-te en el primer esprint. Per tant, et recomanem que facis un esmorzar on hi predominin els hidrats de carboni i la fruita. Per exemple, estaria bé esmorzar un got de suc de taronja (natural) i un entrepà (o un parell de torrades) amb formatge, amb pavo o pernil dolç. Una altra opció podria ser un bol de llet amb força cereals (integrals millor) i un plàtan.
Per cert, els dies de partit hauràs de fer l'esforç de llevar-te una mica abans, ja que hauries d'esmorzar almenys una hora i mitja abans de que comenci el partit per a que et doni temps a fer bé la digestió. Fes la prova i acostuma't a esmorzar, rendiràs molt millor.
Un petó molt fort i a guanyar!
Laura Medrano