que puc fer per treure'm aquesta inseguretat?
Bona tarda tinc 22 anys i estic a l'atur.
La cosa es que desde fa uns anys no surto molt de casa per les nits ni els caps de setmana amb amics ni res degut a que em sento insegur degut a la meva timidesa.
Estar a l'atur em fa també tindré molt de temps lliure i mentre faig recerca de feina m'amoïno perquè no se quan la trobaré i a la vegada no tinc amb qui quedar.
No tinc molts amics per dir que tinc només un o dos amb els que quedo a vegades però amb els cuals no hi fem gran cosa. Quan algún amic em proposa una quedada per la nit amb més gent sempre dic que no i em quedo a casa i vull cambiar això.
M'agradaría trobar una colla d'amics amb els que hi anar a sopar, sortir de festa, als estius doncs anar amb ells a la platja etc..
La meva inseguretat em fa tindré desitjos de que si a mi les coses no em surten bè tampoc vull que els sorti bè als demès però aquests desitjos els tinc involuntariament penso jo.
Es per això que m'agradaria que m'aconsegesiu en que puc fer per ocupar tot el temps lliure que tinc degut a la meva situació de l'atur i com puc tornar a fer nous amics que m'aportin felicitat i estabilitat anímica.
Gràcies.
Nota: No soc autista.
InterPersonal

Hola Kevin!
Dius ben clar que vols canviar i per fer-ho hem de començar a fer alguna cosa diferent del que hem fet fins ara, no creus?
Ens expliques que sovint dius que no quan et proposen algun plan, sigui per la timidesa o per la teva inseguretat, però fixa't que cada cop que evitem allò que ens fa por, més gran es fa aquesta. Així doncs, t'encoratgem a no quedar-te tancat a casa esperant que passi alguna cosa que probablement no passi si tu no fas res.
Si tens ganes de conèixer gent nova, podries apuntar-te sense por a alguna activitat que facin al teu barri o poble. Busca perquè hi ha moltíssimes coses a fer i d'aquesta manera podràs conèixer gent mentre t'ho passes bé! No tinguis por i endavant!
Pel que fa a la recerca de feina, si veus que sol t'està costant més del que pensaves, sempre pots anar a l'Oficina Jove de Treball perquè et donin un cop de mà!
Una abraçada ben forta i endavant Kevin!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat