MALA INFLUÈNCIA
Hola! Merci per la consulta, primerament
Bé, volia saber si jo sóc una mala influència o no ho sóc. jo sempre he fet coses que se sortien de les normes, coses que no eren considerades tan "normals", he sigut bastant rebel, tinc problemes amb els meus pares, he patit TCA, m'he autolesionat i alguns amics ho saben, he fumat, duc piercings, etc. El fet és que tot i sempre ser així, des de que he començat a expressar segons quins sentiments o algunes coses que feia des de fa temps però que mai ho mostrava algunes amigues meves han començat a fer-ho. Jo sé amb qui puc tractar aquests temes i amb qui no, és a dir, amb la meva millor amiga de sempre jo podia tractar completament aquests temes, perquè ella té cap, i jo sé que té criteri com per escollir què està bé i què no i no fer el que jo faig que età malament. No se si m'explico del tot bé, però aquest any m'he tornat a juntar amb unes velles amigues, i tot i que no tenen tant criteri i personalitat, vaig decidir compartir això amb elles. Al cap d'uns dies es van ficar en problemes, es van autolesionar perquè volien, i ho van reconèixer, que era perquè volien i perquè jo ho feia, em van dir que els hi fes un piercing, que els hi donés alcohol, tabac, que els ensenyés a barallar-se amb algú o a contestar, etc. Jo mai les he obligat a fer res que elles no volguessin fer, ni les he pressionat, per res del món! És més, sempre he intentat evitar el tema pel seu bé, però el cas és que va passar això. Jo vaig parlar amb elles dient que si no volien fer una cosa que jo feia que no l'havien de fer, o que deixessin de fer coses que no haguessin fet si jo no els hi hagués explicat; elles em deien que ho feien perquè sí, no perquè jo els hi hagués explicat, però és que després em venien dient que havien fet alguna cosa perquè jo la feia i tal. O sigui que no sé què fer. Sóc mala influència per elles tot i que vulgui el millor per elles? S'han d'allunyar de mi?
Anònim siusplau!
InterPersonal

Hola!
Cada persona és lliure de fer el que vulgui fer i difícilment ho podrem controlar. Per tant, si ja t'han dit que ho han fet perquè sí, no et responsabilitzis de conductes que no depenen de tu.
Entenem que tota aquesta conducta rebel de la qual parles ha estat durant una època de la teva vida, ja que ens ho expliques en passat, i entenem que ja estàs millor. Si no és així, la nostra recomanació és que demanis ajuda, pensa que sovint autolesionar-se parla del malestar que podem sentir en un moment determinat i és una forma d'alleugerir l'ansietat/malestar, però com deus haver comprovat el problema i dolor psicològic continuen. Per tant, si veus que no estàs bé del tot, no t'ho pensis i deixa que les persones que t'estimen t'ajudin (els teus pares, familiars, amigues)! Envolta't de persones que t'aportin benestar i felicitat!
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat