Estic molt preocupada per una amiga meva que té problemas amb el seu pare.. Qué puc fer per ajudar-la?
Hola! Això es un tema real i personal que em va explicar una amiga meva 1 any més petita que jo, té 15 anys n'ha de fer 16 aquest 2016 i bueno.. Quant la vaig conéixer, ella tenia una cremada enorma al pit i per aquell llavors anava molt sovint al metje perque s'ho operaria, era poc estétic. A mida que passaven els dies, ella em va agafar molta comfiança i sempre parlavem. I li vaig demanar d'una vegada per totes com es va fer aquella cremada i ella es va ficar a plorar. No entenia res, només la vaig abraçar i li vaig dir que m'ho expliques i m'ho va explicar: "el meu pare es va emfadar amb mi a Romania quan estavem de vacances i amb un ferro bullint em va cremar al pit i em va quedar aixo." Em vaig quedar ben parada perque ella obviament quant li demanen posa excusas... I això no es tot, aquell mateix dia s'em va sincerar més i em va dit que el seu pare a vegades entrava a la seva habitacio i la tocava mentre ella es feia la adormida o es ficava amb ella dins al llit, a casa la pica no esta gens be.. Jo li vaig dir que li digues a la seva mare pero ella no la creu, nomes la seva àvia. Són una familia molt religiosa ja que son romanessos i cada diumenge cap a misa i sobretot el seu pare en això es molt estricte.
Va passar el temps i ja no anem juntes al institut ja que tinc els 16 i em vaig pirar, pero de tan en tan ens veiem per parlar. Ara té novio i em va explicar que un dia anant amb els pares d'ella, ella i el seu xicot es van agafar de la mà i es veu que al seu pare s'he li va "empalar" quan els va veure agafats de la mà. Aquella mateixa nit, encara que feia mesos que el seu pare no ho feia, va entrar a la seva habitació un altre cop. Ella sestava canvian per ficar'se el pijama però ell li va dir que no es vestis i ella va dir que o parava o cridava. El seu pare emfadat la va picar, li va tocar els pits i li va dir "la teva mare es una estreta". Es com si s'aprofites d'ella.. Jo intento fer que entri en raó però com es tan religiosa ella posa per escusa que quant fa això el dimoni s'apudera del sei pare i Deu perd el cotrol sobre ell i no pot parar-ho. Tampoc vol fer res perque diu que es el seu pare apart de las questions religiosas d'abans. Es la meva amiga i aixo em ralla i em preocupa molt perque no puc fer-hi absolutament res de res ha de ser ella.. I estic molt preocupada, no sé que fe nii que dir-li. ES VERITAT TOT AIXÒ no sabia a qui acudir perque es un tema molt delicat.. Espero que hem pogueu ajudar, gràcies!
InterPersonal

Hola lcapellanm!
Entenem que estiguis molt preocupada, el que ens expliques és molt greu... es tracta d'una situació de maltractament i d'abús sexual cap a la teva amiga. Segurament a ella li resulta molt complicat veure una sortida o la manera de fer-ho per sortir de tot això, però és important que puguis dir-li que hi ha opcions a tot això i que és important que ho poseu en coneixement d'algun adult de confiança per tal de denunciar aquests fets tan greus.
Podeu trucar al telèfon Infància respon (116111), telèfon gratuït que funciona les 24 hores del dia tots els dies de l'any. Mitjançant aquest servei podreu explicar la situació que està vivint la teva amiga, us escoltaran i us podran informar i assessorar per tal de prevenir altres situacions de risc com les que ja ha viscut.
No quedeu callades davant d'una situació tan greu!
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat