Com puc fer per a que els meus pares acceptin que tinc novio?
Hola!
Tinc un problema, els meus pares no em deixen tindre novio perquè diuen que sóc massa petita i no estic preparada per a estar en una relació. Sóc del 2002, i em molesta molt que diguin això ja que jo em considero una persona bastant madura. Aquest any he conegut a un noi fantàstic, em tracta genial i fa un mes vam començar a sortir. Els meus pares saben que m'agrada i ens van veure junts agafats de la mà pel carrer. Vam tindré la típica xerrada on em diuen que sóc massa petita per tindré novio, que m'he de concentrar en els estudis, etc. El cas es que jo no crec q sigui així ja que la maduresa d'una persona no sempre depèn del tot de l'edat que té, i sobre els estudis, em va genial al institut i he tret molt bones notes. Moltes de les meves amigues tenen novio i els seus pares hi estan d'acord, no dic això per a comparar-me, però m'agradaria que els meus pares em comprenguessin més i em deixessin experimentar coses noves. El noi amb el que estic sortint no és una mala influència, li va bastant bé als estudis i no fa coses que es consideren "dolentes". Els seus pares saben que estem sortint, ja em coneixen, i ho accepten. Com puc fer per a que els meus pares ho acceptin?
Moltíssimes gràcies, petonets adolescents,
InterPersonal

Hola!
Sóc l'Elisabet Aulet. Psicòloga d'Interpersonal.
Doncs entenc que et frustri aquesta situació....a l'hora també entenc que els teus pares estiguin en aquest punt. Bàsicament perquè ara mateix entres a una nova etapa i això també significa que els teus pares s'han d'entrenar per a comprendre i entendre que vols experimentar coses noves.
Per tant dona'l-s'hi una mica de temps...hi ha pares que els hi costa més que a altres, cadascú és diferent.
El que també pots fer és demanar-els-hi què els hi preocupa i escoltar-los. Aixi podreu parlar de temes que cal començar a parlara casa i podeu començar a negociar algunes coses que ja pots començar a negociar.
Endavant
ELi Aulet www.interpersonal.cat