Tinc 16 anys, tinc estries i celulitis, com reduir-les?
Hola, tinc 16 anys, tinc estries als melucs i a les cuixes i celulitis a les cuixes. Em van sortir fa un any i mig aproximadament i no em marxen. Cada dia després de dutxar-me em poso crema hidratant perquè és el que em diu la meva mare pero no funciona. Com podria reduir les marques? És normal tenir-ne amb 16 anys? Em preocupa que la gent m'ho vegi i el que pensaran.
Laura Medrano

Hola Anna,
Les estries són una espècie de cicatrius que surten a la pell en èpoques de creixement o de canvis ràpids de pes, ja que la pell s'estira i com que son canvis que es produeixen ràpid, la pell s'esquerda i apareixen les estries. Hi ha moltes noies que tenim estries, i no hi ha manera de fer que desapareguin. És important tenir la pell hidratada (amb cremes i també bevent l'aigua recomanada (entre 1'5 i 2 L al dia) per evitar que se'n facin més i per anar re-nodrint la pell, però això no farà que desapareguin. A les farmàcies vénen productes específics per reduir-les, però tampoc s'ha demostrat que funcionin.
Tal i com fem moltes noies, hauràs de conviure amb les estries ja que a no ser que et facis cirurgia estètica, no desapareixeran mai del tot.
Respecte a la cel·lulitis,és normal que als 16 anys aparegui i l'única manera de reduir-la és amb una alimentació equilibrada, fent esport i tonificant els músculs. Pots provar de fer exercicis de cuixes com els que hem anat penjant a les noticies de la web, i si ets constant i ho practiques durant uns quants mesos, és possible que disminueixi. Tot i així et deixo una dada perquè el tema de la cel·lulitis no t'obsessioni:
"Entre el 85 % y el 98 % de las mujeres después de la pubertad presentan algún grado de celulitis. Parece haber un componente hormonal en su desarrollo; en los hombres es raro encontrar celulitis, y por esto se puede considerar un carácter sexual femenino secundario."
Un petó!!
Laura Medrano