No puc dormir tota la nit seguida
Hola adolescents!
Us volia explicar el meu cas per veure si em podrieu ajudar.
El que em passa es que per les nits em desperto de sobte, miro el rellotge i em confonc ipenso que són les 9 passades i que arribo tard a l'escola. Llavors molt espantada per que em possin un retard salto del llit, em vesteixo amb l'uniforme i surto al passadís, i quan veig que els meus pares encara estan al salón veient la tele torno a mirar l'hora i resulta que són les 12 de la nit!
I a més, al dia següent, estic molt cansada i confosa.
Això em passa molt sovint però no totes les vegades arribo a vestir-me.
Siusplau digueu-me que em passa o que puc fer per evitar-ho.
Gràcies amb antelació!!
InterPersonal

Hola tintaypluma!
Has estat més nerviosa de l'habitual últimament? Hi ha alguna cosa que et preocupa? Et recomanem que practiquis alguns exercicis de relaxació abans d'anar-te'n a dormir, que intentis no prendre begudes estimulants abans d'anar a dormir. Això t'ajudarà a estar més relaxada i a evitar que et despertis de sobte pensant que t'has adormit.
Si et torna a passar, abans d'aixecar-te del llit, tingues un rellotge a prop per poder mirar quina hora és, i si encara no és hora de llevar-se, torna a practicar els exercicis de relaxació per tornar-te a dormir.
Fixa't també que ha passat o que has fet de diferent les nits en les quals no et passa. Si tot i així, veus que cada nit passa el mateix, comenta-ho als teus pares perquè puguis estar alerta i valorar què és el que està passant.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per escriure'ns!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat