AU
Hola!
Tinc bastants problemes d'autoestima, no m'agrada gaire el meu cos bàsicament perquè em comparo molt amb la gent i sobretot amb les meves amigues, això fa que la meva autoestima empitjori, se que no hauria de fer-ho però és inevitable...
Hi ha gent que me diu que estic bè que no necessito aprimar-me, però fins que jo mateixa no em vegui bè no estaré segura de mi mateixa i no em sentiré bé amb mi mateixa.
Voldria saber si estic bè o no; medeixo 1'65 i peso 68kg.
Laura Medrano

Hola!!
Em sap molt greu que et sentis així. L'autoestima és la connexió que hi ha entre el que sentim sobre nosaltres mateixos i el que pensem sobre nosaltres. Diem que la clau per tenir una bona autoestima és ACCEPTAR-NOS, ESTIMAR-NOS I RESPECTAR-NOS. Les comparacions que fem amb els demés són inevitables i tothom en algun moment o altre en fem, ara bé, hem de saber com gestionem els pensaments que tenim sobre la nostra persona.
Quan dius que et compares amb els demés, segurament ho fas amb persones que consideres que tenen un millor físic que el teu. És just que facis això? Et fa sentir millor, o pitjor? Si et compares amb gent que consideres que tenen un pitjor físic, et farà sentir millor?
Et llenço totes aquestes preguntes per fer-te pensar sobre tot això.
Una altra cosa important és tenir en compte que l'autoestima no és només la valoració que fem del nostre cos, sinó que la nostra personalitat, el nostre caràcter, el nostre comportament, les relacions que tenim amb els demés, les nostres habilitats, etc també formen part de l'autoestima. De fet jo diria que li donem massa importància al tema del físic. La pregunta és: la gent que està amb tu perquè t'estima (família, amics, amigues, ...), per què ho estan? Pel teu físic o per la teva forma de ser i personalitat? Quan tinguis la resposta a la pregunta, pensa: aleshores per què deixo que la valoració que faig del meu físic es "carregui" la meva autoestima?
Erròniament tenim tendència a pensar que si tinguéssim un físic de 10, seriem molt més feliços i tot ens aniria bé, i això no és cert. Hi ha moltes persones amb un bon físic i que no son felices i inclús no saben valorar el que tenen. Tu mateixa dius que les persones del teu entorn et diuen que estàs bé, però tu no t'ho creus. Els demés et menteixen o potser ets massa exigent amb tu mateixa?
L'única manera de tenir un cos i pes saludable és complint dues condicions: menjar bé i fer esport. És important fer aquestes dues coses bé ja que aleshores significarà que estàs seguint un estil de vida saludable i equilibrat i que li estàs traient el màxim partit a la teva genètica. Pensa sobre això. Si potser veus que no estàs fent suficient esport, intenta fer-ne més. Els especialistes recomanen fer com a mínim 3 hores d'esport a la setmana. I el mateix sobre el menjar. Segueixes una dieta equilibrada? Menges 5 cops al dia? Fas l'esmorzar ben fet? Si la resposta a aquestes preguntes és SI, felicitats perquè significa que ho estàs fent molt be!
Et proposo un truc per intentar pujar l'autoestima. Escriu en un paper totes les coses bones que creus que tens. Mentrestant demana-li a la teva mare o als teus pares que facin el mateix, i a la teva millor amiga o amic també.
Quan tinguis totes les llistes fetes, llegeix-les i penja-les a la teva habitació. Dedica cada matí un parell de minuts a tornar-les a llegir i a creure't totes les coses positives que els demés et diuen. Has de creure més en tu i fer més cas del que et diuen les persones que t'estimen del teu entorn .
Una abraçada i gràcies per escriure'ns.
Laura Medrano