Nervis
Bona tarda, em preguntava si em podrieu donar un consell a un problema que tinc amb els estudis/exàmens. Fa dos o tres anys que sé que no se'm donen bé les mates i vaig malament perquè estic fent el batxillerat científic, però no vull rendir-me perquè sempre m'han dit que persegueixi els meus somnis, i el meu somni en quant a estudis seria poder entrar a medicina.
El cas és que no sé si és problema d'estrès durant els exàmens o problemes en quant a manera d'estudiar, el que acostumo a fer per estudiar és veure videos que m'ajudin a entendre el que estic fent i després practicar, i a l'hora de l'examen no em surt res.
Em podrieu recomanar algun mètode anti-estrès o alguna manera més eficaç d'estudiar?
Pd. Tnc a més un rofe de repàs que m'ajuda, per tant encara m'és més difícil entendre perquè a l'hora de l'examen em quedo en blanc.
Moltes gràcies.
InterPersonal

Hola Lemniscape05!
Ens sembla molt bé la teva actitud de no rendir-te i perseguir els teus somnis.
Estaria bé que valoressis que és exactament el que et passa quan estàs davant de l'examen, que notes, com et sents? Són nervis o et pregunten coses que no saps fer?
Sovint els nervis poden jugar-nos una mala passada. Per tant, és molt important que practiquis tots els exercicis abans de l'examen, que el teu profe de repàs et faci un "simulacre" d'examen, és a dir, uns dies abans de l'examen que et prepari un "examen" i tu l'has de fer com si fos el de veritat. Tens una hora per fer-lo, no pots preguntar-li res, etc. es tracta que t'exposis a una situació controlada d'examen i aprenguis a gestionar els teus nervis.
Molt important que el dia abans descansis, que dormis bé, i que aprenguis alguna tècnica de relaxació ràpida. Veiem que t'agrada mirar vídeos i si busques, en trobaràs algun per aprendre a relaxar-te. Recorda que també és molt important respirar bé per ajudar a disminuir el teu nivell d'estrès.
Esperem que els nostres suggeriments et vagin bé!
Una abraçada ben forta i endavant amb les mates!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat