Problemes d'Insti, i altres dubtes... 14/12/2015
Bones, el primer dubte es:
Al Insti, nose si pot ser Bullying o algo, pero sempre hi ha algú que em fa la tipica broma, com burles i això i doncs no m'agrada, ja em vaig queixar i tot, pero ja nose que fer, ademés, tinc la autostima molt baixa aquests dies, perque tinc problemes familiars, ploro alguna nit, i avegades també em venen ganes de plorar al Insti, pero mi aguanto, perque si sento unes paraules que m'afacten doncs, la autostima em baixa, Que podria fer per ser més feliç i que no em pasi aixó?
El 2n: Tinc por pels brackets.
Més endavant, potser de aquí un any o aixi em posen brackets, i tinc por per si fa mal, e mirat al youtube videos de com els posen, pero al veure com posen allo per aguantar la boca m'arriba el mal, perque tinc una mandibula sensible i nose que fer, em fa molta por..
Gracies per atendrem!
InterPersonal

Hola nuncaterindas01!
Si tot i haver-te queixat no deixen de fer-te burles que no t'agraden i que t'ho fan passar malament, és important que en parlis amb algun adult de confiança (el teu tutor/a, algun professor o els teus pares). Sigui bullying o no, si algú t'ho fa passar malament, és important que ho aturem, com més aviat millor! Recorda que tu no has fet res dolent, són els altres que no ho estan fent bé!
Et proposem que facis una llista d'aquelles coses que t'agraden o que t'agradava fer, o que t'agradaria fer però mai has tingut el valor de fer-les. Dedica temps a pensar-hi! Un cop la tinguis, tria de totes les coses que has apuntat aquella que creus que podries començar a fer i fes-la! Per exemple, si has apuntat "fer escalada", busca de quina manera pots començar a posar-ho en pràctica. Fer allò que ens aporta benestar ens fa estar més feliços i ens ajuda també a pujar la nostra autoestima!
Pel que fa al tema dels bràquets, no has de tenir por! A vegades mirar o llegir per internet ens fa agafar més por del que realment és. Si et preocupa molt, parla-ho amb el teu dentista, explica-li que et preocupa i que t'expliqui i t'ensenyi com t'ho farà, en què consisteix, etc.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies a tu per escriure'ns!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat