COM PUC AJUDAR-LA?
Hola. fa 2 o 3 anys a una de les meves millors amigues le li va morir el seu pare, evidentment ho va passar fatal. El cas és que quan arriben les dates en les que va morir intenta cridar molt l'atenció enfadant-se per qualsevol cosa o simplement actuant diferent. No sé de quina manera podria parlar amb ella i explicar-li com em sento quan fa aquestes coses sense fer-li mal. També sento que ara que és quan més em necessita no li estic fent el suficient costat, ja que tinc por a cagar-la més. Gracies per escoltar-me.
InterPersonal

Hola Anònima!
Si creus que no li estàs fent el suficient costat, fes alguna cosa per canviar-ho. Sovint quan a algú que estimem se li mort el pare o la mare, pot provocar que els del voltant no sapiguem com actuar ni que dir per por a cagar-la, però és important que en puguis parlar amb ella, que li expressis les teves pors i el teu suport incondicional.
Recorda que és important respectar si no en vol parlar, de la mateixa manera que hem d'escoltar-la si necessita parlar-ne. Segurament ella està intentant gestionar la mort del seu pare de la millor manera possible, però evidentment no deu haver estat fàcil per ella. Per tant, si sou millors amigues, parla amb ella, des del respecte i l'afecte, i recorda-li que estàs amb ella pel que necessiti.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per escriure'ns!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat