Ajuda, ja no se que fer...
(si penjeu aquesta consulta, si us plau m'agradaria ser anònima, gràcies)
Hola,
Primer de tot, dir que jo no sóc la que té el 'problema', sino la meva amiga. Ens vam conèixer el curs passat quan anàvem a segon de l' ESO i desde llavors ens hem fet molt amigues.
Fa un mes o així es va començar a sentir molt malament, ja que la seva àvia té càncer, la relació amb els seus pares no és de les millors i a vegades passen d'ella, i a l'escola tots la veuen com 'la que sempre està feliç i mai s'enfada'. El problema és que quan arriba a casa està molt trista perquè tot i que ella sàpiga que té gent amb la que pot confiar, se sent molt sola, i cada cop va a pitjor. Hem parlat molts cops perquè a mi em va passar el mateix i l'entenc, he intentat fer que se senti millor, però ja no sé que fer. No vol anar al psicòleg i li costaria parlar amb els seus pares.
Si us plau, vull ajudar-la però ja no se què fer més perque se senti millor...
InterPersonal

Hola Anònima!
La teva amiga ha d'estar orgullosa de tenir amigues com tu a prop seu.
És important que estiguis al seu costat, que la recolzis i l'escoltis. Podries parlar amb ella i dir-li que estaria bé que en pogués parlar amb algun adult de confiança, sabem que demanar ajuda a vegades resulta difícil, però val la pena!
Busca la manera que es distregui, que s'ho passi bé, apunteu-vos a alguna activitat juntes, per exemple. Acompanya-la en aquests moments difícils pels quals està passant i si veus que la cosa va a pitjor, no dubtis en ser tu la que demana ajuda per ella parlant amb professors, els seus pares o algun adult que pugui ajudar-la a estar millor!
Una abraçada ben forta i endavant!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat