Vull ser sana
Hoolaa:)
1. Hem podrieu dir de cada esport dels següents quan de temps (hores o minuts) hauria de fer de tal manera que cremi algo. Per exemple de caminar amb 30 minuts 50 kcal. Es un exemple. Bueno pues això de còrrer, caminar, futting i bicicleta m'ho podrieu dir?
2. Hem podeu dir aliments saludables que podrieu menjar per esmorzar, dinar i sopar?
Perdó per les faltes.
Gráciees Sara<3
Laura Medrano

Hola!!
Pel que fa a l'esport, no és important el número de calories que es cremen, sinó l'estona i intensitat amb la que el practiquem. En general els infants i adolescents heu de fer com a mínim 3 hores d'esport intens a la setmana, i l'ideal està entre 3 i 5 hores setmanals. Caminar com a tal no es considera esport, sinó que entra dins del que anomenem "estil de vida actiu".
Et recomanem per exemple que sempre que puguis vagis caminant als llocs i que pugis i baixis les escales enlloc d'agafar l'ascensor. A més, si vas a còrrer 2 dies a la setmana (durant 45-50 minuts) i el cap de setmana fas 1 hora de bicicleta estarà genial, ja que si li sumem les hores d'educació física que fas a l'institut, perfecte.
Respecte al menjar, et poso exemples concrets:
ESMORZAR:
Exemple 1) torrada de pa amb formatge, got de llet i una mandarina
Exemple 2) bol de llet amb cereals i un suc de taronja (natural)
DINAR
Exemple 1) Pasta, pollastre a la planxa amb tomàquet amanit i una peça de fruita (més una ració de pa)
Exemple 2) Amanida variada, botifarra amb mongetes i un iogurt (més una ració de pa)
SOPAR:
Exemple 1) Plat de sopa, truita a la francesa i una peça de fruita (més una ració de pa)
Exemple 2) Peix al forn, amanida i una peça de fruita (més una ració de pa)
A part, també és molt important menjar alguna cosa a mig matí i també per berenar.
Gràcies per escriure'ns,
Laura Medrano