PES I ALÇADA CORRECTES ?
Holaa !
Tinc 16 anys, peso 55kg i mesuro 1,67m. No sé si peso el que hauria. És a dir si hauria de pesar menys. Sóc vegetariana i faig molt d'esport ( unes 5/6 h a la setmana ). L'alimentació és algo molt important per mi i li dono molta importància, però per més que mengi bé i equilibrat tinc la sensació que les meves cames no són maques. Tothom em diu que estic molt prima i molt bé però m'agradaria tenirles més estilitzades que es vegin més fortes.
Una altre consulta que tenia era que sóc molt blanca de pell. Però molt. Em maquillo cada dia tot i així em demanen si hem trobo bé i hem diuen que estic molt blanca. Ja he anat al metge i no tinc anemia ni res. La cosa és que al estiu no em poso casi morena i tot i maquillant-me em veig pàlida. Tinc por que quan tingui novio no em trobi guapa i que no li agradi al ser tant blanca.
Gràcies per tot !!!
Laura Medrano

Hola Mae,
Gràcies per escriure'ns!!
Pel que dius que mesures i peses, el teu pes està totalment dins de la normalitat, però et recomanem que no t'obsessionis amb el pes ja que el realment important no és el número que marca la bàscula, sinó que tu et sentis a gust tal i com ets i que tinguis un pes i estil de vida SALUDABLES.
Dius que ets vegetariana i que l'alimentació és quelcom molt important per tu. Ser vegetarià està bé i és una decisió molt personal, però és important tenir molta informació i saber molt bé com combinar els aliments per tal de que li donem al nostre cos tot el que necessita.
Cadascú tenim un cos diferent, amb les coses que ens agraden i les que no tant. Ara bé, decidir com volem tenir cada part del nostre cos no és possible, ja que estem parlant de la constitució física (que depèn de la genètica). T'agradaria tenir les cames més estilitzades i més fortes i al respecte l'únic que et podem recomanar és que perquè es vegin més estilitzades et posis sabates o botes amb una mica de tacó i que facis exercicis de cames (tot i que amb les hores d'esport que fas, ja deus fer exercicis on treballes les cames, segur).
Pel que fa a la teva pell, com ja has comprovat al llarg dels 16 anys que tens, no hi pots fer res. Hi ha persones que tenen la pell més blanca, altres més morena, altres la tenen seca, altres greixosa... El maquillatge pot ser el teu aliat, i si tot i maquillant-te se't veu amb la pell molt blanca, prova que et recomanin algun to més fosc (però sense passar-se ja que aleshores es notaria molt la diferència entre la pell maquillada i la que no ho està, com els braços o mans). Tot i així, és mes maca una cara neta i sense gaire maquillatge que no pas les noies que en porten massa, o sigui que si en fas servir, no et passis! I sobretot, recorda desmaquillar-te cada dia, és molt important per la salut de la pell.
Comentes que et fa por que quan tinguis parella no li agradi que siguis tant blanca. No et preocupis per això, pensa que quan un noi s'enamori de tu, li agradarà tot i probablement ni es fixarà en el color de la teva pell.
Com que és una part de tu que no t'agrada, tu li dones molta importància, però la resta de gent no ho veu tant important com t'ho sembla a tu. No t'has d'avergonyir de tenir aquest to de pell, ja que és un aspecte que et fa única.
Una abraçada,
Laura Medrano