sorolls a la panxa
Hola!
El meu problema és que molts cops la panxa em fa un soroll estrany. No a totes hores, només quan porto bastantes hores sense menjar. El soroll prové de la part esquerra del cos, sota del pit, i quan inflo la panxa, s'escolta com uns gasos dins del cos. No em fa mal ni res, però em preocupa perquè no sé què pot ser ni d'on prové. Tinc estrenyiment des de sempre i suposo que això també influencia en aquests sorolls. Espero que em pugueu ajudar!
Seguiu així, m'encanteu!
Laura Medrano

Hola i gràcies per escriure'ns!
Has d'estar tranquil/a. A tots ens fa soroll la panxa quan la tenim "buida", ja que és una senyal que ens envia el cos de que hem de menjar perquè ens estem quedant sense reserves. Pel que fa al tipus de soroll, això pot variar en funció de la persona i també en funció de la posició en la que estem.
Hi ha persones que quan tenen la panxa buida els hi fa força soroll i que se sent molt, i hi ha altres persones que el soroll que els hi fa quasi ni se sent. Si tu tens afegit que pateixes estrenyiment, pot ser que faci que els intestins es mouen i per això notes aquesta espècie de gasos dins.
Pels sorolls no t'has de preocupar, però si que és important que mengis millor (i potser més sovint) per evitar arribar a que la panxa et faci soroll. Des d'aquí sempre insistim en que és molt important fer 5 àpats al dia per no arribar a tenir la sensació de tenir molta gana (que és quan apareixen els sorolls), i també de beure suficient aigua per estar hidratats.
Un petó ben fort,
Laura Medrano