Haig d'aprimar i no sé com fer-ho
Hola adolescents!
Mira, sóc esportista, menjo saludable amb una dieta equilibrada, intento no menjar porqueries com dolços, xocolatines... El problema es que per més que menji bé segueixo pesant igual. Els meus entrenadors hem diuen que m'haig d'aprimar i ja no sé que fer. Faig sis hores d'entrenament diàries i he provat de fer dietes però no hem funcionen. El meu gran problema són les cuixes, que és el que tinc pitjor, la resta del cos tampoc la veig tan malament.
Necessito ajuda! Petons
Laura Medrano

Hola Anònima!
Per tenir un cos i pes saludable les dues úniques coses que funcionen són menjar sa i equilibrat i fer esport sovint. Pel que dius ja fas correctament aquestes dues coses, però tot i així els teus entrenadors et diuen que has d'aprimar...? Quin esport practiques? Si que és veritat que hi ha disciplines on es competeix per categoria de pes, però cap entrenador t'ha de forçar a aprimar ni a engreixar, ja que estem parlant de la teva salut. Les úniques persones que tenen suficient informació sobre nosaltres i la nostra salut son els metges, per tant si tens dubtes sobre si has d'aprimar o no, ho has de preguntar al teu doctor o doctora.
Com bé has dit, les dietes per aprimar no funcionen, perquè a mig i llarg termini l'únic que aconsegueixen aquestes dietes és fer-nos engreixar perquè canvien el nostre metabolisme.
Pensa que cada persona tenim tendència a acumular greix a diferents parts del cos: algunes persones acumulen a la panxa, altres al cul, altres a les cuixes... I no existeixen fórmules per fer aprimar i/o engreixar parts concretes del cos...
Tot i així, et deixo un enllaç amb exercicis que proposem per treballar concretament les cuixes, però ja t'aviso que per a veure resultats s'ha de ser molt constant i tot i així els resultats triguen mesos en arribar... El millor que pots fer és no obsessionar-te ja que si estàs menjant de forma equilibrada i fent esport, segur que tens el pes que per salut has de tenir.
Un petó ben fort!!
Laura Medrano