No em sento be amb algunes parts del meu cos
Hola soc una noia de 13 anys i mesuro 1'68 i peso 70kg, faig 5 hores de volei a la setmana, a vegades monto a cavall, esquio i menjo sa. No em sento obesa pero no magraden les meves cuixes i crec que tinc massa panxa. Creus que per la meva alçada peso massa? I que puc fer per aprimar les cuixes i la panxa?
Laura Medrano

Hola i gràcies per escriure'ns!!
Em sembla genial que facis tant esport i segueixis un estil de vida saludable: felicitats!!
Pel que dius que medeixes i peses, el teu pes és correcte. Pensa que les persones no tenim un pes exacte i ideal definit, sinó que hem de parlar de pes saludable. El pes saludable ens ve determinat per l'edat, el sexe, l'alçada i la constitució física que tenim cadascú.
Cada persona tenim una forma del cos diferent (i aquí està la gràcia, sinó seriem tots iguals). Hi ha noies a les que per genètica se'ls hi acumula més greix a les cuixes, altres a la panxa, altres al cul,... i contra això l'únic que podem fer és fer esport, cosa que tu ja fas. A part d'això, pensa que el cos que tens actualment encara ha de canviar moltíssim i tots els canvis que estan per venir tampoc els podràs triar... Tens 13 anys i per tant encara et queden ben bé 5 anys per continuar-te desenvolupant. El millor que podem fer per tenir una bona autoestima és acceptar el cos que tenim i estimar-lo i cuidar-lo molt, ja que ens acompanyarà tooooota la vida.
A banda, et deixo un enllaç amb exercicis concrets per treballar cuixes i panxa, però no et preocupis perquè tu ja fas bastant esport i estàs seguint un estil de vida saludable.
Una abraçada!!
Laura Medrano