No aguanto mes crec que explotare
Ultimament aquets ultims 2 messos la meva vida sa convertit en una pelicula de terror. Tot anava molt be; tenia unes amigues 10 i encara les tinc (encara que em tingut algun que altre problema ens em perdonat), notes de 10 i una familia perfecte i ara un preguntareu, que faig demamnan ajuda vritat? Doncs tot va començar un dia la novia del meu pare em va començar a insultar-me el meu pare clar es ficava del seu costat i el meu pare em rellava i alguna que alte bofatada me emportat, les meves amigues es van començar a preocupar perque a l'hora del pati no tenia gana i lis vaig acabant explicant, encara no o saben tot pero no lis vull dir perque tinc poor. Per un altre costat esta el nen que m'agrada que em diu gorda i aixo mafecta molt encara ue no o senbli i em baixa l'autoestima. I per un altre costat les meves notes han baixat i tot aixo mesta començant a efectar perque pel mati no menjo casi res pero per la tarda em donen atacs d'ansietat per el menjar i a sobre avegades em donen marejos i mals de cap i no tinc energies per res. Que faig????? No vull seguir aixi...
Laura Medrano

Hola i moltes gràcies per escriure'ns,
En primer lloc volem dir-te que ens sap molt greu que t'ho estiguis passant malament i que et sentis així. A la teva consulta ens exposes diversos temes: la relació amb el teu pare i la seva parella, la relació amb les amigues, les notes, l'alimentació, el comentaris del noi que t'agrada,... anem per parts.
Pel que fa a la relació amb el teu pare i la seva parella, et recomanem que un dia que estigueu sols li expliquis com et sents. Ell és el teu pare i encara que de vegades ens costa de veure, el que més volen els pares és que estiguem bé i siguem feliços. Explica-li com et vas sentir quan es va posar de la banda de la seva parella i analitza la situació com si la veiessis des de fora. Potser tenia motius per defensar-la? Per què es va posar a insultar-te? Va ser totalment injust? Si no ho veus clar, pots explicar-li de forma objectiva a algun amic/a tot el que va passar. De vegades la opinió d'algú que veu la situació des de fora ens ajuda a veure les coses més clares. En tot cas, parla-ho amb el pare, a veure si podeu fer que la vostra relació torni a ser de 10, com abans. Segur que és el que tots voleu. De vegades és millor empassar-se l'orgull i aprendre a demanar perdó (i reconec que costa).
Amb les amigues, com tu has dit, de vegades passen coses que ens fan enfadar i inclús ens decepcionen, però aquí és on entra en joc la capacitat de perdonar i de seguir endavant. En totes les relacions d'amics i amigues hi ha èpoques bones i altres no tant bones, però la clau és detectar per què estan canviant les coses i intentar fer algo per a que millori. Ara bé, a la consulta dius que la relació amb les teves amigues ha canviat perquè elles estan preocupades per tu, i tu no els hi expliques què et passa. Posa't al seu lloc: imagina't que veus que una amiga teva està malament i li preguntes què li passa perquè la vols ajudar i ella es tanca en banda i no confia en tu per explicar-te què li passa. Oi que també et sabria greu i potser t'enfadaries? Pensa que elles només volen ajudar-te i si estan preocupades per tu significa que son molt bones amigues. Dóna'ls-hi un vot de confiança i explica'ls-hi què et passa, segur que et podran donar consells útils. De què tens por?
Pel que fa a l'alimentació, dius que últimament no tens gana i que pel matí no menges i aleshores a la tarda menges massa i tens ansietat. Si la teva alimentació està sent desordenada és normal que per la tarda tinguis molta gana i mengis molt. Hi ha persones que quan tenen problemes i es senten malament tendeixen a "pagar-ho" amb el menjar, i això és un error perquè acaba afectant de ple a la salut. Des del consultori sempre insistim molt en que és importantíssim menjar de forma equilibrada i 5 cops al dia, ja que així evitem passar gana i picar entre hores i per suposat, evitem tenir aquests atacs de gana i ansietat que tens per les tardes. Procura menjar bé i esmorzar cada dia, ja veuràs que si segueixes un ordre i una rutina, l'ansietat s'anirà reduint. De fet és possible que això estigui relacionat amb que les teves notes hagin baixat. Està demostrat que si no ens alimentem d'una forma correcta i sobretot que si no esmorzem, el rendiment acadèmic baixa.
Sobre el noi que t'agrada, et recomanem que et facis algunes preguntes: T'interessa un noi que critica a les persones pel seu físic? Si una persona es fica amb tu, es mereix que t'agradi? Què t'aporta aquest noi: alegries o disgustos?
Esperem haver-te donat consells que t'ajudin,
Ànims, està en les teves mans tornar a tenir aquella vida de 10 que expliques al inici de la consulta.
Una abraçada,
Laura Medrano