GLUTENGLUTENGLUTENGLUTEN (responeuuuuaviat sisplau)
Fa uns 7 anys que sóc celíaca. Tinc 14 anys.
M'ho van diagnosticar quan tenia 3 anys aproximadament. S'em va parar el creixement i tenia mals de panxa i tots els símptomes. Abans sempre que menjava gluten tenia tots els símptomes. Des de fa un any o alguna cosa així, menjo de vegades alguna cosa amb gluten, ja sigui galetes o pa (la meva mare no ho sap) però no perquè ho faig. I el més estrany és que no em passi res. No pateixo cap símptoma. Vaig anar al metge a fer-me les anàlisis que determinen si porto un bon seguiment de la Malaltia i em va sortir tot positiu. Em vaig estranyar perquè últimament consumia bastant gluten ... Sabeu que pot ser? CONTESTEU AVIAT SIUSPLAU
Laura Medrano

Hola Júlia!
Gràcies per escriure'ns!
La celiaquia és una malaltia que, com ja sabràs, està relacionada amb alguns canvis que es produeixen a l'intestí prim. Els especialistes fan èmfasi en remarcar que no totes les persones que tenen aquesta malaltia tenen els mateixos símptomes. Dius que fa anys, quan te la van diagnosticar si que presentaves molt símptomes que notaves (potser tenies mal de panxa, diarrea, estaves cansada, no tenies gana...), i que ara pràcticament no. Com ja t'he comentat, no tothom que pateix celiaquia presenta símptomes, hi ha persones que es tornen "asimptomàtiques" i quan mengen gluten no noten cap cosa al seu cos.
Quan tu dius que menges aliments amb gluten, potser no notes res físic ni dolent en el teu cos, però sense donar-te compte t'estàs fent mal per dins.
Si realment tens dubtes sobre si ets celíaca o no, parla-ho amb els pares i consultau-ho al metge per a que et tornin a fer les proves, però si realment ho ets, és important que no juguis amb el que menges. Possiblement estàs fent mal al teu cos sense donar-te compte, sobretot a l'intestí.
Des d'aquí et recomanem que parlis de tot això amb els pares ja que és normal que et vingui de gust menjar com la resta de persones i no haver d'estar pendent del que pots i del que no pots menjar; en això t'entenem perfectament, però davant d'aquests dubtes i aquestes dificultats que tens, has de poder-ho comentar a casa per a que et donin un cop de mà o busqueu galetes, pa o altres aliments que t'agradin més i que si que puguis menjar de forma segura. Cada cop hi ha més botigues que tenen productes per a celíacs. Investigueu i ja veuràs com també hi ha coses bones i que t'agraden igual o més que les que no pots menjar.
Ànims i un petó ben fort!