Canvis d'humor, ajuda
Hola! Si responeu, moltíssimes gràcies, jo estaré pendent de si responeu l'article i segur que la resposta servirà, gràcies per avançat dic.
El meu problema és que fa uns dies que tinc molts canvis d'humor, puc estar molt feliç en algun moment del dia, però en qualsevol moment puc estar trista (sense motiu), enfadada (sense motiu), no sé, molts més canvis d'humor sense explicació. En els moments feliços algunes persones aprofiten per fer-me alguna brometa perquè els altres riguin, no per res més, i després jo ataco fent "zascas", les bromes així que fan algunes persones a altres només per agradar a la gent fan pena, i tothom sap que ho penso la veritat, però es que de normal no ataco d'aquesta manera. Després també quan estic trista sense motiu, en qualsevol altre moment puc estar rient i seguir el dia contenta, però després puc tornar a estar enfadada sense motiu...
És normal a aquesta edat que passin aquestes coses o soc jo?
InterPersonal

Hola Lovely!
Aquesta consulta que ens fas és força habitual, segur que hi ha un munt d'adolescents que s'hi senten identificats.
Com us hem explicat en altres consultes, a l'adolescència són freqüents els canvis d'humor. Com saps durant aquesta etapa de la vida experimentaràs grans canvis físics i també psicològics. Dins d'aquests canvis a nivell psicològic hi trobem el que s'anomena "labilitat emocional", que podria entendre's com una "muntanya russa" d'emocions. Una mica com el que t'està passant a tu últimament: canviar d'estat d'ànim d'un moment a l'altre (d'estar contenta a enfadada) i, a més, amb gran intensitat.
Per tant, saben que això pot passar és important que aprenguis a escoltar-te, a reconèixer les teves emocions en cada moment, per tal de saber frenar-te quan cal, controlar-te si fa falta, etc.
No pateixis perquè és força habitual el que ens expliques i, per sort, només dura una temporada. Així que molta paciència! ;)
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la teva confiança!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat