Ningú m'estima
Hola nessecitaria que m'ajudesis si pot ser ja que desde fa bastant de temps no estic bé amb mi mateix:Em veig molt gorda8medeixo 1,62 i peso 70 kg) i lletja i tinc tendencia a comparam amb la gent.A més sento que ningú m'estima i que acabare vella i vivint sola amb 4 gats ja que sempre que m'enamoro em dono contra una paret( mai soc correspuunguda), a més vaig estar amb un noi que s'en avergonyia de mi.I estic començant a pensar de que soc una merda a tia.Moltes vegades em pregunto si soc tant lletja i tant gorda com per que els nois no em vulguin.Molts cops tinc canvis molt brucs d'anim, es a dir puc estar molt feliç pro ensec em deprimeixo.Ajuda!Estic malalta del cap?Tinc algun desaquilibri?
Anonima
InterPersonal

Hola Marineta 21. Sóc l'Assumpta, psicòloga d'Interpersonal.
No estàs ni boja, ni malalta del cap...com tu dius. Però sí que veig que passes per un mal moment, tens algunes dificultats i t'aniria bé demanar ajuda a alguun/a professional. Per començar, el tema del pes. No sóc una experta en aquest tema, però pel què dius segurament que tens sobrepès. Aquest sobrepès fa que et vegis malament tant físicament com psicològicament i que tinguis l'autoestima tocada. Per tant, jo el què faria és consultar-ho amb el teu metge de capçalera o pediatra (seguretat social) perquè t'ajudi a baixar de pes o et derivi a un/a dietista/nutricionista. També pots acudir a algun especialista privat (vull dir, pagant). Si ets menor, comenta-ho als teus pares i que t'hi acompanyin. A banda d'això, crec que tens un problema d'autoacceptació i d'autoestima (que pot anar molt lligat al sobrepès) però potser no del tot. Pensa que quan una persona se sent malament amb si mateixa (físicament, psicològicamenlt), no es valora, etc. també projecta aquesta imatge als del seu voltant. I al final tot acaba sent una roda. Per tant, potser també t'aniria bé demanar ajuda a un psicòleg o psicòloga en aquest tema. Ah..., i pensa que tots i totes passem per moments difícils en la nostra vida i necessitem que algú ens doni un cop de mà. Endavant, segur que te'n surts.
Gràcies per la teva confiança.
www.interpersonal.cat