Timidesa a l'hora de liar-me
Hola!
Primer de tot gràcies per respondre.
Mireu jo tinc un problema, hi ha un nen que vol alguna cosa amb mi, no sé fins a quin punt de seria. El que passa és que cada cop que el veig m'agafa molta vergonya a l'hora de veure'l, tinc tanta vergonya que no el puc ni saludar.
Per altre banda, de part de l'amistat, tinc amigues que em diuen que si que tingui alguna cosa amb aquest, però es posen molt pesades amb aquest tema fins al punt d'agobiar-me, i això em fa tirar endarrere. I tinc una amiga a part, que es va discutir amb mi per culpa d'aquest tema.
M'hauria de liar? Esque realment no sé si m'agrada i sempre l'hi estic fent llargues, perquè no sé què sento per ell. Podriíu ajudar-me? I siusplau em podeu donar algun consell per la timidesa davant d'aquella persona.
Gràcies!
Petons adolescents.
InterPersonal

Hola Laieta00!
Doncs oitan que et podem ajduar!
primer de tot! Una mcia de vergonya tots tenim. Si sents que et paralitza massa doncs vés fent pasos oc a poc. COmença pel que et costi més i ja aniràs arribant a al teva meta de ser més espointània.
Pensa que el més important és passar-t'ho bé i que una micaa de vergonya és positiva perquè ens ajuda a encarar bé la situació. Si, et sorpren , però les emocions tenen aquestes funcions, i la vergonya, que és un tipus de por "a què diran els altres" doncs ens ajuda a afrontar la situaicó cuidant les formes. El problema és quan ens paralitza.
Per tant, quan et sentis paralitada per la vergonya es tracta de tornar afer circular la roda però a poc apoc, vull dir que vagis fent un as petit, llavors un altre, etc. Cada dia un saludo, al cap d'uns dies un com estàs...etc. Aixi veuràs que vas agafant carrerilla i que tot i la vergonya et sents valenta per avançar .
Amb això també em refereixo a que si no ho tens clar no t'hi liis!! Fins que no n'estiguis convençuda no t'hi liis! Escolta't dins teu el que vols!!
Endavant!
Eli AUlet www.interpersonal.,cat