u.u
Hola! Bé, faig aquesta consulta perquè tinc un parell de dubtes. A la meva amiga i a mi ens agrada el mateix noi. Resulta que aquest noi em parla cada dia pel whatsapp i cara a cara, i m'ha preguntat moltes vegades qui m'agrada i això. A part, estem molt junts i això. La meva millor amiga em va dir que li he de dir que és ell però jo no em veig capaç a dir-li. A més, si li dic tinc por de perdre l'amistat amb l'altra amiga i no sé que fer. Creieu que li agrado o no? u.u Però jo penso que no li he de dir, perquè si no li agrado o alguna cosa perdrà l'amistat amb mi i al cas contrari la meva amiga perdrà l'amistat amb mi també.
PD: Tinc 14 anys i encara no m'he liat amb ningu... Això també és un tema que em treu de quici perquè moltes amigues s'han liat ja amb molts nois i jo amb cap. A part sóc molt tímida. u.u
Gracies!
InterPersonal

Hola Unaanonima99. Sóc l'Assumpta, psicòloga d'Interpersonal.
Primera qüestió. Si aquest noi t'agrada, per què no li has de poder dir? I més, si t'ho demana ell, no creus?. La veritat és que és un pal que també li agradi a la teva amiga, però això no ho has triat ni tu ni ella, i tant dret tens tu com ella a dir-li i si es dóna el cas tenir una relació amb ell. No et sentis culpable per fer-ho. Parla'n si vols abans amb ella (l'amiga que també li agrada) i li comentes que tens ganes de dir-li, tot i que la respectes a ella, que no li vols fer mal, etc. Pot ser que s'ho agafi bé o no tant bé, però...quina altra solució hi ha? Quedar-vos les 2 amb les ganes?. No tinguis por i confia en tu.
En quan a l'altre tema de l'edat, etc. 14 anys!!! no t'hi capfiquis gens ni mica. Ets molt jova i és totalment "normal" que encara no t'hagis liat amb ningú si no n'has tingut ganes o no s'ha donat el moment. Pensa que liar-se, tenir relacions sexuals, sortir, ser parella, etc. és una cosa que ha de sortir de forma més o menys natural, vull dir que no és cap obligació de tenir-ne ni de no tenir-ne. M'entens?. Quan sigui el moment ja veuràs com tot va bé. No et deixis pressionar pel què fan els/les altres.
Gràcies per la teva confiança. Una abraçada.
www.interpersonal.cat