Ajuda siusplau!
Hola,
Sóc una noia de 15 anys i em veig molt grassa.
Sé que tothom deu dir el mateix, però es que ho passo malament. Si vaig en bikini i algú em mira, m'entra moltíssima vergonya, perquè penso que s'estan rient de que estic grassa. Potser es cosa meva, perquè totes les persones que conec diuen que en deuen estar mirant per coses bones, ja que diuen que sóc guapa i tinc un bon cos. Jo no penso això. Que puc fer per deixar de sentir-me així? Hi ha vegades que he arribat a plorar per quest tema.
Ajuda siusplau!
InterPersonal

Hola Anònim!
No ens indiques quin és el teu pes ni la teva altura, per tant tampoc podem valorar si el teu pes està dins de la normalitat. T'aconsellem que traslladis també la teva consulta al Consultori d'Alimentació, les nostres companyes segur que poden donar-te un cop de mà amb els teus dubtes!
De totes maneres recorda que és molt important que ens acceptem i ens estimem tal com som, només tenim un cos i aquest ens ha de durar tota la vida! La nostra recomanació és que mengis de tot i equilibrat, i que facis esport de forma moderada. Tot això t'ajudarà a mantenir un bon estat de salut i ha sentir-te a gust amb el teu cos.
Si et preocupa molt, parla-ho amb els teus pares, vés a veure al teu metge, que et pugui fer una revisió i t'indiqui si realment el teu pes ha de millorar o està perfecte pel teu nivell de desenvolupament.
Per últim, escolta els comentaris de la gent que t'estima, fes-te una llista de les coses que t'agraden de tu (pots demanar ajuda a amics i familiars), fes coses per sentir-te a gust amb tu mateixa, i si mantens una bona autoestima, veuràs com els riures dels altres t'importen ben poc!
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per escriure'ns!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat