Un cop al mes
Hola :)
Sóc una noia de 14 anys i estic intentat perdre algund quilets que he anat guanyant. M'he proposat a fer 4 dies d'esport a la setmana i a menjar saludablement. De moment ho estic aconseguint, però em costa moltíssim no menjar res de xocolata, galetes (els aliments que estan a la zona més alta de la piràmide) Havia pensat en no menjar res de això, i un cop al mes menjar tot lo que em vingui de gust aquell dia. No sé si això m'ajudarà a baixar aquells quilos de més o no. Solament seria un cop al mes. No podria viure sense menjar Nutella.
Laura Medrano

Hola BlueFace!
En primer lloc el que m'agradaria preguntar-te és per què vols perdre aquests quilets que dius que has guanyat i sobretot si això ho saben els pares i el teu metge. De vegades no en som conscients, però prendre decisions com aprimar-se o engreixar-se pel nostre compte pot tenir conseqüències negatives per la nostra salut.
De totes maneres, pel que dius a la teva consulta, el que estàs fent és fer esport (està genial!!) i també intentar seguir una dieta equilibrada. Ara bé, hi ha una norma que te l'estàs saltant.
Per seguir una dieta equilibrada hem de seguir les indicacions que marca la piràmide alimentària (això ho estàs fent), però hi ha dues coses que no podem fer i que son errors greus:
1) Passar gana. Si quan fem els àpats passem gana significa que no ho estem fent bé, ja que si no li donem al cos aliment suficient, aquest apren a fer reserves de greix.
2) Tenir aliments prohibits. Si t'hi fixes a la part de dalt de la piràmide posa "consum ocasional", NO posa "consum prohibit". Per què? Doncs perquè si ens prohibim aliments (que a sobre ens encanten), el que ens pot acabar passant és que algun moment en fem un consum excessiu. Els aliments que hi ha a la part de dalt els hem de menjar, però només de tant en tant. Tu ens proposes menjar-ne un dia al mes. D'es d'aquí et recomanem que no et posis aquesta norma tant estricta. És molt millor que en mengis un o dos cops a la setmana i en una quantitat moderada, que no només un cop al mes.
Menjar els teus aliments preferits només una vegada al mes no t'ajudarà a baixar de pes, i sobretot acabarà afectant al teu estat d'ànim i sentit de l'humor. Pots menjar-ne un o dos cops a la setmana i seguiràs seguint una dieta sana i equilibrada.
Un petó!
Laura Medrano Puigdollers