ESTIC GORDA?!17122000
Hola soc una noia de 15 anys, soc de complexió gran amb les espatlles molt amples, medeixo 1,71 i peso 82kg. magrada el meu cos pero odio la meva panxa...m'agradaria saber si estic gorda i com treure'm la panxa...
moltes gràciees!!
Laura Medrano

Hola!!
Gràcies per escriure'ns!
Començaré amb un exemple:
Quan una persona es troba malament perquè li fa molt mal el queixal, què fa? Se'n va a la caixa d'eines, agafa uns alicates i es treu el queixal, o va al dentista per a que li diguin què és el que li passa?
La segona opció, oi?
Doncs mira, amb el tema del pes que hem de tenir cadascú passa una mica el mateix. Dius que ets una noia de complexió forta i que tens dubtes sobre si el teu pes és el correcte o no. Amb la informació que ens dones no és suficient per dir-te si el teu pes és saludable o no, per tant el que et recomanem és que vagis al metge i li ho preguntis. Oi que si estiguessis en la situació del queixal hi aniries? Doncs quan tenim dubtes de salut també hi hem d'anar.
A la nostra societat hi ha moltes persones que tenen dubtes sobre si el pes que tenen és el correcte i saludable, i la persona que millor ens ho pot dir és el nostre metge, ja que ell ens coneix des de fa temps i sap tota la nostra història.
El que si que et podem dir des d'aquí és el que tots hem de fer per tenir un cos sa. Són bàsicament 3 coses:
1) Dormir bé i suficient, unes 8 hores cada dia.
2) Fer esport amb regularitat. Es diu que hauriem de fer entre 3 i 5 hores d'esport a la setmana.
3) Seguir una dieta equilibrada, prioritzant el consum de fuites i verdures i fer 5 àpats al dia (esmorzar del matí, esmorzar a mig matí -pati-, dinar, berenar i sopar).
Compleixes els 3 requisits? Si no és així mira què no estàs complint, comenta-ho a casa amb els pares,i mireu què podeu fer per a complir-los tots. D'aquesta manera estaràs seguint un estil de vida saludable i tindràs el pes que has de tenir.
Respecte al tema de la panxa que ens comentes pots fer exercicis com els típics abdominals, o altres més divertits com saltar a corda, treballar la panxa amb el hula-hoop, etc. Et deixem un enllaç on apareixen exemples:
Una abraçada ben forta,
Laura Medrano Puigdollers