No em puc concentrar en els estuds i això em preucupa pel meu fotur...
Hola!
Tinc un problema que potser a la gent li semblarà molt insignificant, però per a mi és molt seriós: els estudis. Vull aclarar que no sóc d'aquelles persones que mai estudio, al contrari, sempre estudio per por de suspendre, molts cops suspenc i això em posa molt trista. Aquesta setmana començo els trimestrals i he estudiat el cap de setmana, ara ve el problema: no em puc concentrar, se'm fa impossible! Tinc una germana que està a 2n de Batxillerat i des de que ha començat sempre treu excel•lents mentre jo amb prou feines aprovo, tot el que se fer ella ho sap fer i això em posa molt trista.
Quan estudio sola a l'habitació em distrec amb qualsevol cosa ja sigui un tros de paper, un boli,... He provat allò que diuen de estudiar 50 min. i fer una pausa de 10 min. això em va bé durant una estona però quan ja ho he fet uns quants cops no aguanto i em poso a mirar YouTube amb el mòbil a la meva habitació.
Vull que em vagin bé els trimestrals perquè l'any passat casi recupero llengües al setembre i em va anar de poc i no vull que em torni a passar, així que: què puc fer? :(
Espero resposta, malíssimes gracies preciosos i precioses! :)
InterPersonal

Hola m_01!
Segur que molts i moltes adolescents s'han sentit identificats amb el que ens expliques!
Està molt bé que facis pauses mentre estudies (estudiar 50 minuts i fer una pausa de 10 minuts), però també criem que hi ha altres coses que pots fer per millorar el teu rendiment i evitar distraccions:
- Busca un lloc tranquil on estudiar on hi hagi les mínimes distraccions possibles: la teva habitació, a la biblioteca... és important que a la taula hi tinguis les mínimes coses possibles.
- Abans de començar a estudiar mira que tinguis tot el necessari a prop: papers, bolis, llibres, etc. Recorda tenir una ampolla d'aigua a prop!
- Res de mòbil: és important que si estàs estudiant, el mòbil el tinguis apagat, en mode "no molestar" o fora de l'habitació. Prohibit mirar-lo mentre duri l'estona d'estudi. Recorda que aquests aparells són grans "lladres de temps" i ens pot passar tota la tarda mirant vídeos, contestant missatges, etc. Per tant, durant els 50 minuts d'estudi el mòbil ben lluny i en silenci.
- Fes-te resums, esquemes, etc. sintetitza tota la informació que has d'estudiar, de manera que et sigui molt més fàcil d'aprendre.
- És molt important que dormis i mengis bé, això t'ajudarà a rendir molt millor!
Per últim, et recomanem que parlis amb el teu tutor/a, que li expliquis el que et passa, les dificultats que tens i que et doni un cop de mà per millorar les teves notes! També pots parlar amb la teva germana, pregunta-li com s'ho fa ella per estudiar, com s'organitza, etc. a veure si et dóna idees que et siguin d'utilitat!
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per utilitzar el Consultori!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat