En el cole amb diuen ''plana'' AJUDA!
Hola!! hus demano ajuda, perque els meus companys de l'escola o les meves propies amigues amb diuen que no tinc ni cul ni tetes i jo amb sednto la mes diferent. Soc alta i molt primeta, peso 37kg i d'altura 1'55. Menjo poc, i soc celiaca, pero la doctora diu que no desarollo tan rapid perque soc celiaca.. pero no hu se, ja que crec que pot ser, pero amb sento molt malament, i jo tinc 12 anys pero, amigues meves son com jo i tenen pits i cul, i els nens amb diuen plana per aquet motiu, i ja estic farta!. Ja que jo penso que almenys algu tinc pero poca cosa...Amés, amés el 4/10/15 amb va vindre la regle... i no hu entenc! AJUDEUME! <3
Laura Medrano

Hola guapa!
En primer lloc volem donar-te les gràcies per escriure'ns al consultori.
Ens sap molt greu que et sentis així i que els comentaris que et fan els demés t'estiguin afectant tant. Mira, al llarg de la vida rebràs molts comentaris de la gent del teu entorn, alguns de positius (la majoria, esperem) i altres de negatius. Hi ha critiques que són constructives i tenen com a objectiu que ens donem compte d'allò que fem malament i ens esforcem per canviar-ho, però malauradament també estem acostumats a rebre crítiques que només ens fan mal.
Quan els teus companys es fiquen amb tu i et diuen que no tens pit ni cul, és molt injust ja que tots sabem que això no depèn de tu. La forma del cos depèn bàsicament de la genètica, i contra la genètica no s'hi pot lluitar. Ens has dit que ets una noia primeta, i com a tal, lo habitual és que no tinguis molt pit ni molt cul, ja que tens poc greix corporal. Per altra banda també has de saber que no tots fem el canvi corporal a la vegada: l'adolescència dura uns quants anys i els metges diuen que les noies es desenvolupen fins als 18-19 anys, per tant has d'estar tranquil·la, et queda molt de temps per a seguir creixent i que les parts més "adultes i femenines" del teu cos vagin agafant forma.
A més a més, t'acaba de venir la regla, per tant ara és quan realment el teu cos començarà a canviar. D'es d'aquí et recomanem que no deixis que els comentaris dels demés t'afectin tant, ja que hi ha risc de que la teva autoestima quedi afectada.
Quan et diuen "plana", el millor que pots fer és no fer cas ja que si veuen que et dona igual, es cansaran de fer aquest tipus de comentari. Pots defensar-te dient que cadascú té un cos diferent i que tu no tens cap problema amb el teu, que si et critiquen tant potser és perquè ells/es si que tenen complexes... De vegades cal deixar les coses clares als demés per a que deixin d'emprenyar. Si tot i això els comentaris continuen, digues-ho al teu tutor/a per a que hi facin alguna cosa al respecte.
Molts ànims i una abraçada,
Laura Medrano Puigdollers