possible bulimia
Hola, envio això perque no puc parlar-ho amb ningu més. Desde fa uns dies em sento culpable quan menjo, tot i aixi segueixo menjant. Després vaig al lababo i em veig fatal pero no tinc prou valor pero vomitar. No seria la primera vegada que vomito per aixo estic preocupada.
El moment del dia en el que em veig millor es pel mati, quan encara no he menjat res. Es posssible que tingui algun transtornt alimentari?
Ajuda siusplau
Laura Medrano

Bon dia,
Gràcies per fer servir el consultori per demanar-nos ajuda, esperem poder-ho fer.
Les persones que pateixen un trastorn alimentari com la bulímia o l'anorèxia es senten malament amb si mateixes, amb el seu cos i amb la seva imatge corporal. A part també hi ha dificultats o problemes amb el menjar. Vull dir-te que amb la informació que ens dones és complicat poder-te dir si en pateixes un o no, però el que està clar per les teves paraules és que t'ho estas passant malament i que necessites ajuda.
Alimentar-nos és un acte que hem de fer tots cada dia i varies vegades al dia, per tant quan dius que et sents culpable quan menges hauries de veure el per què. Quan una persona està excessivament preocupada per la imatge corporal i pel menjar pot ser que apareguin aquests sentiments de culpa, però això indica que hauries de demanar visita amb el metge. A més, comentes que algunes vegades has anat al lavabo després d'haver menjat i que alguna vegada has vomitat... no cal que et digui que provocar-te el vòmit és perillós i que a més no serveix com a mètode per aprimar ja que la quantitat de menjar que el cos elimina és molt petita.
Al principi de la teva consulta dius que estas angoixada i preocupada però que no ho pots parlar amb ningú. Des d'aquí t'animem a que ho facis. No t'has de sentir culpable pel que t'està passant ja que tu no en tens cap culpa, però si que ets la responsable de demanar ajuda als pares per a que pugueu anar al metge i sigui l'especialista el que parli amb tu, et vegi i et digui què pots fer per tornar a estimar-te, a trobar-te millor amb tu mateixa i a deixar de sentir-te culpable després dels àpats. La nostra experiència ens diu que quan abans demanis ajuda i puguis anar al metge i començar un tractament (si és que ell/a ho considera), més aviat et recuperaràs i et trauràs aquestes preocupacions del damunt.
Molts ànims i força!
Si vols, et deixo les dades de contacte de l'Associació contra l'anorexia i la bulímia per si vols fer un cop d'ull a la nostra web, i per si els hi vols donar el nostre contacte als pares quan els hi expliquis com et trobes. Podeu trucar-nos i us assessorarem sobre què podeu fer i sobretot us tranquil·litzarem tant a tu com als teus pares. La web és www.acab.org i el telèfon el 94 454 92 75
Una abraçada,
Laura Medrano Puigdollers