Estic descontrolada
Hola!
Sóc una noia de 17 anys, medeixo 1'72 i peso uns 76 kg.
De petita estava bastant gorda, i sempre he tingut tendència a engreixar-me molt. El que passa és que vaig començar a alimentar-me millor i a anar a metges i em van ajuar a estar dins del pes saludable.
El problema és que des que ha començat el curs, he començat a fer molt més esport que feia abans, i això no és cap problema, el que passa és que últimament menjo molt, i malament, i m'estic engreixant a un ritme molt ràpid. Fins ara no tenia el que es diu "cos perfecte" però sabia que no el tindria mai, perquè la meva constitució és així, i passo de passar-me tota la vida comptant calories, prefereixo cuidar-me seguir una dieta equilibrada i fer esport, i em mantenia dins del pes saludable. Em sentia bé amb mi mateixa, no crec que només es pugui ser guapa sent molt prima, però el problema és que he deixat de cuidar-me, segueixo fent molt esport, però menjo massa, i m'estic engreixant molt. Intento conscienciar-me per tornar a controlar-me però no puc, tinc un problema a la panxa i ara també m'he de controlar per això però segueixo sent incapaç. No sé què fer per tornar a controlar-me, em podrieu donar alguns consells?
Laura Medrano

Hola guapa!
Abans de tot, volem agrair-te que confiis en nosaltres per demanar-nos consell i explicar-nos una mica la teva trajectòria.
Hi ha força coses de les que dius que m'agraden i em fan pensar que ets una noia llesta i amb molt bon criteri. Em refereixo concretament a quan dius que per ser guapa i atractiva no cal estar molt prima i que passar-se el dia comptant calories no te cap mena de sentit perquè no ens farà més feliços ni ser millor persona. Estic totalment d'acord, així com que parlis del concepte de "pes saludable".
Dius que de petita vas tenir algunes dificultats amb l'alimentació i que gràcies a les indicacions dels metges i especialistes vas millorar molt la teva salut. Et recomanem que si ara et tornes a sentir perduda i notes que estàs tornant a menjar de forma incorrecta, et tornis a posar en contacte amb els especialistes. De vegades no se sap el per què, però si estem passant una mala època, si estem més nerviosos de l'habitual,... hi ha persones que tenen tendència a que això acabi afectant a l'àrea alimentària. Quan detectem que això passa i no sabem ben bé com sortir-ne, està bé demanar consell i assessorament mèdic.
Per controlar el pes i tenir el que ens és saludable, encara avui a l'any 2015, l'única manera és menjant bé, sa i equilibrat i fer exercici. Està molt bé que tu hagis agafat l'hàbit i que en facis sovint, això és important que ho mantinguis. I pel que fa a l'alimentació et recomanem que facis un cop d'ull a la piràmide de l'alimentació saludable i sobretot que facis 5 àpats al dia, ja que t'ajudarà a mantenir un ordre i a no picar entre hores ni a fer àpats massa abundants (que són aspectes relacionats amb poder patir sobrepes). Si tot i així aquest és un tema que et preocupa, torna a contactar amb els especialistes mèdics.
De totes formes, et deixo les dades de contacte de l'Associació contra l'anorèxia i la bulímia per si ens vols fer una trucada i que en parlem una mica. Podem assessorar-te en el que necessitis relacionat amb l'alimentació i la imatge corporal. El telèfon és el 93 454 92 75
Una abraçada molt forta!
Laura Medrano Puigdollers