pes i alçada ideal
hola, tinc 14 anys i a l'agost en fare 15. Fa poc menjava molt poc segons els meus pares, i ara em sembla que menjo molt, ja que sempre tinc l'ansietat per menjar, tot i no tenint gana i em fa molta por engordar-me. Faig 1,58 i peso 51kg. Tambe volia preguntar si és normal que cada setmana em peso i varia entre 49,5 i 51,5. La meva mare diu que no creixere molt mes ja que tinc la regla fa uns 3 anys mes o menys i per aixo em preocupa el pes i tinc unes cames d'elefant! fins quan puc arribar a creixer o no creixere més? pd:D'esport faig voleibol
Laura Medrano

Bon dia!!
Ens preguntes si és normal que el pes canviï d'un dia a un altre i la resposta és que si. Pensa que a part del que mengem, el nostre pes pot canviar en funció de la quantitat de líquid que tenim en el moment de pesar-nos (si hem fet pipí o no), de si hem fet o no la digestió, de si hem anat al lavabo o no, del moment hormonal en el que estàs (em refereixo a si tens la regla, a si t'ha de venir, a si t'acaba de marxar,...). En resum, a totes les persones ens canvia el pes uns quilos amunt i avall en funció de moltes coses o sigui que per això no t'ha de preocupar gens.
Si que es veritat que l'adolescència i el canvi físic que feu depèn bastant de quan us ve la regla, ja que un cop ve és quan comencen tots els canvis físics. Dius que fa 3 anys que et va venir, però també dius que només en tens 14. Les estadístiques dels metges diuen que les noies es desenvolupen ben bé fins als 18 anys i els nois fins als 21. Segons això, encara et queden uns quants anys. És possible que els canvis més importants ja els hagis fet, però el cos que tens ara segurament encara no és el definitiu.
Per treure el màxim profit a la teva genètica és important que facis esport (volley està molt bé!) i que mengis de tot i equilibrat. Si abans estaves menjant massa poc està molt bé que ho hagis canviat i que ara mengis millor, però jo no puc dir-te si el que menges ara és massa o no... Has de confiar en els teus pares ja que ells saben el que has de menjar per créixer bé i sana. Parla-ho amb ells i si teniu dubtes podeu preguntar-ho al metge quan et toqui revisió.
Una abraçada!
Laura Medrano Puigdollers