AJUDA PLS
Hola,
el meu problema actual és el del mòbil. Tinc 14 anys per a fer 15 i els meus pares no volen comprar´me un mòbil fins a la Universitat, i jo estic intentant fer-lis canviar d'opinió amb aquests arguments (reals):
-> A l'insti cada vegada el necessitem més, com per exemple, apunts, informació, codis QR per fer treballs, grups de Whats, etc.
-> Sóc l'únic de la família (tinc 2 germanes més grans) que no té ni un sol aparell, ells tenen mòbils, tablets, Ordinadors i MP4.
-> "Hi ha moltes aplicacions educatives que em podrien millorar les notes o estudiar" (tinc una mitjana de 7.4).
-> M'encanta l'àmbit de programació (sé HTML, CSS, JScript, XML, JAVA, Arduino i una mica de C#) en concret el d'Android (XML+JAVA) i per provar les apps que creo necessito un dispositiu.
-> Estic creant una empresa on-line que es diu GOOBLRO que va sobre el món de programació i per fer un seguiment instant (menys a les hores escolars) de la pàgina web, twitter, Facebook Pages, Google+ i Youtube dels comentaris o així necessito un aparell portable.
-> Quan vaig a llocs on conec a gent nova el que em demanen es el Whats, i que els hi dic "no tinc". A vegades em sento un pél marginat per no tenir-ne.
-> "I si vaig pel carrer i trobo alguna cosa interessant i vull fer-li una fotografia?" o "A vegades a mates ens posen tantes activitats de càlcul a la pissarra que ens deixa fer-lis una foto i fer-les en un altre moment".
-> Els hi vaig plantejar, que passaria si un dia m'hagués de quedar fins tard a algun lloc i no puc avisar?
Ells sempre em venen amb contraarguments que els hi puc contestar:
* Estaràs molt pendent de veure qui t'està escrivint pel Whats i no podràs estudiar. // JO: Us el puc donar quan estic estudiant per que estigueu més contents.
* Per les nits et connectaràs i no dormiràs. // JO: Us el puc donar per les nits també, a més, jo a partir de les 12:30 s'em tanquen els ulls estigui fent el que estigui fent.
* Et viciaràs molt. // JO: Si us penseu que l'utilitzaré només per comunicar-me esteu molt equivocats. El tindria per coses útils i interessants.
Necessito ajuda i consells per poder passar aquesta situació que em porta part del sofriment.
Xiela (Aleix)
14 anys Barcelona
InterPersonal

Hola Xiela Gooblro_DVLPR!
Veiem que expliques molt bé els teus arguments a favor de tenir mòbil, i també tens contraarguments a les coses que preocupen els teus pares. Per tant, la nostra recomanació és que puguis explicar-los, tal com has fet aquí, tot això. Si cal, pots fer-ho per escrit.
És important que deixis que els teus pares expliquin perquè consideren que encara no volen que en tinguis, intenta comprendre els seus motius. Si finalment cedeixen, és important el teu compromís ferm en tot allò que t'has compromès, recorda que la confiança és bàsica i els hi has de demostrar que ets capaç de fer un bon ús del mòbil.
Esperem que pugueu parlar-ne amb calma!
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per escriure'ns!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat