Mal alèeeeeee
Hola, des que vaig entrar en la pubertat (ja fa uns quants anys) ultimament noto que tinc mal alè... Clar, em rento les dents 1 cop al dia (pel matí), perque al migdia estic a l'insti i a la nit fot pal jeje... Clar, soc bastant insegur, també s'ha de dir que a la minima que el meu alè no m'agrada, penso que fot molt mala olor, i això fa que parli menys i vocalitzi menys jaja... Algun consell? (apart de rentar-se les dents mínim 3 cops al dia, jeje)
gracieees
Laura Medrano

Hola!!
Doncs mira, fa uns dies vam respondre una consulta d'una noia que també ens preguntava pel mal alè. Pots fer-hi un cop d'ull.
El primer que et podem recomanar és que efectivament tinguis uns bons hàbits d'higiene buco-dental, i això implica rentar-te les dents com a mínim dues vegades al dia (matí i nit).
També és veritat que algunes vegades les persones que dieu que teniu mal alè és més mania vostra que altra cosa. De totes maneres, pots utilitzar trucs com per exemple guardar més distància quan parlis amb altres persones (si no els hi parles molt a prop, no ho notaran) o després dels àpats principals menjar un xiclet o caramel de menta o eucaliptus. Aquests dos gustos ajuden molt a eliminar el mal alè.
Si tot i rentar-te les dents sovint notes que això no canvia, et recomanem que ho parlis amb el metge per a que examini si no tens algun problema digestiu. Això si, és bàsic que et rentis les dents a fons cada dia i evitis aliments com l'all.
Un petó
Laura Medrano Puigdollers