Bulling i millors amics:(
Hola, primer que tot gràcies per llegir-me, la questió és que ei anat a molts col·legis en aquesta vida en concret 4 i en dos d'ells e tingut problemes...
Em fan bulling, la primera vegada va ser perque tenía que passar, però la segona vegada vaig sortir amb un noi i era la reina del mambo, quan el noi i jo vam tallar em va fer la vida impossible perque després de tallar amb ell em vaig fer un millor amic i vam acabar sortint. Doncs bé ara e començat de nou, tinc 12 anys, faig 1r d'ESO i tinc un millor amic que vol sortir en mi i no para d'insistir que es el que va fer l'altre,jo vaig dient que no, i tinc una amiga super gelosa que esta colada d'un noi que no em para de tirar els cejos i jo sento que hem tornara a passar el mateix que amb els altres dos coles, perfavor necessito ajuda, no vull tornar a començar de nou perqué m'ho tornin a fer :'(
Gràcies, petons !
InterPersonal

Hola. Sóc l'Assumpta, psicòloga d'Interpersonal.
Pel què sembla, aquestes situacions de "bullying" que expliques en el teu cas estan associades o es dónen en moments que has tingut una relació de parella, nòvio, etc. i la talles. Però... les relacions de parella no s'han de ser viure com una imposició, una obligació, sino al contrari, com una cosa positiva que t'enriqueix i et fa feliç. El fet d'anar amb un noi ha de ser una elecció personal que la prens lliurement i amb ganes, i no com a mostra de res en concret. I si et sembla que és NO has de dir NO, sense remordiments. La veritat és que gairebé a tothom li agrada que li vagin al darrera, veure que agrades a la gent..., però has d'anar en compte que això no se't giri en contra teva, m'entens?. Un consell: tingues clar què vols i deixa-ho clar també a la persona que toca. I si no li agrada o no tolera el NO és problema seu, no teu. No et deixis "matxacar" ni acovardir pels comentaris i les enveges d'altres persones. Això sí, sigues clara i sincera.
Espero haver-te ajudat. Gràcies per la teva confiança.
www.facebook.com/assumpta.munsaltarribapsicologa
www.interpersonal.cat