Desenvolupament normal? +`+`+`+`+`+`+``+`+``+`+`+``+
Hola!
Tinc 13 anys apuntet a puntet de fer 14 (wwiiii :3)
Buenu, doncs jo sóc molt prima, però tinc un cul de jennifer lopez, i no se ni perquè, jo sóc de menjar molt i no engreixo res, només tinc cul (raro si xD) estic en desenvolupament, si, (espero engordar :3) i la meva pregunta es:
La meva mare es.. normal, ni prima ni grassa, i diu que ella va ser molt primeta, i quant li va arribar la regla, va engreixar y es va posar com esta ara... la meva familia, són de ser ni molt primes ni molt grases, i de pits i cul grans (sense flipo, normaletes i pits i cul de somni.. super raro si) i es, si jo podré engreixar com ho ha fet la meva mare... encara no m'ha arribat la regla/el tomate/la visita... com li vulguis dir xD
Es genetic això de engreixar-se o aprimar-se i de pits i cul??
Laura Medrano

Hola AmigaLola!!
Efectivament la major part del nostre cos depèn de la genètica i això significa que poca cosa hi podem fer, únicament menjar bé (alimentació saludable i equilibrada) i fer esport habitualment. Ara bé, quan parlem de genètica, no vol dir que nosaltres siguem la suma a parts iguals del nostre pare i la nostra mare, sinó que hem agafat coses d'ells, coses dels avis, dels tiets,... Per tant no significa que tu quan siguis gran siguis exactament igual que la teva mare, sinó que pot ser que hagis heretat coses d'ella i coses de la família del teu pare, dels avis,... Això només ho podràs saber amb el temps.
Dius que encara no tens la regla, per tant el teu cos encara no ha fet els canvis físics més importants i definitius. Els pits, el cul, les cuixes....la constitució física que tenim és sobretot genètica i no podem fer res per exemple per tenir els pits més grossos o més petits. Depenen de la nostra genètica i també van força lligats al pes que tenim: les persones més primes normalment tenen menys pit i les persones amb més pes, tenen més pit.
Una abraçada molt forta!
Laura Medrano Puigdollers