La vida
Hola, vui saber que es lo millor per la vida.
Tinc 16 anys, i em considero un geni, estic fent batxillerat i tinc TDHA. La cosa es que des de petit he tingut grans idees i sempre he volgut saber més, mai em comfrormava amb una simple resposta.
Se que el meu motiu de vida es fer alguna cosa que canvii el mon i que millori la vida de les persones. Se molta informàtica, tecnología.. pero tambe se comunicarme molt be amb la gent. Segons un estudi que em van fer soc superdotat, especialment en comprenció verbal.
Actualment puc fer dos coses:
1. Seguir estudiant i treure'm batxillerat, i amb sort anar a un Uni. Pero per treure'm batx, hauria de matarme a estudiar i no es que no vulgui estudiar, perquè m'encanta aprendre, es que crec que els meus talents s'estan desaprofitant.
2. Començar a investigar, treballar programant a la empresa de me mare, o viure la meva vida, i no la que els altres volen que sigui. La qual cosa te una probabilitat de que tot m'anes malament i en uns anys vulgues tornar a batx per anar a la uni.
PD: ho sento per si he donat una imatge de un nen malcriat o una persona que va de sobrada. Realment em considero molt bona persona i amb molta sort.
* Sense voler he borrar el text i no m'ha quedat com volia.
InterPersonal

Hola manelm!
Ens agrada molt llegir que tens ganes de fer alguna cosa que canviï el món i que millori la vida de les persones, això és fantàstic i diu molt de tu!
Escollir una cosa o una altra és una decisió que l'has de prendre tu. La nostra recomanació és que ho parlis amb les persones que t'estimen i et coneixen bé, per així orientar-te sobre quina és la millor opció per tu en aquests moments, valorant pros i contres de cada una d'elles. T'aconsellem que no et precipitis en la teva decisió, que valoris molt bé cada una de les opcions per escollir allò que realment vulguis fer!
Pensa que avui en dia et demanen estudis superiors per treballar en molts llocs, i no saps en el dia de demà que passarà ni on estaràs. És evident que fer batxillerat t'obre la porta a entrar a la universitat, però també existeixen altres vies per accedir-hi si ho vols fer més endavant (Cicle Formatiu, Prova d'accés...).
Pren-te aquests mesos per reflexionar-hi, per assessorar-te, per parlar-ho amb professors, familiars, persones de confiança, etc. i veuràs com acabes sabent què fer amb la teva vida.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per utilitzar el Consultori!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat