El meu millor amic
Fa gairebé quatre mesos que conec al meu millor amic. És un dels bons, en té dos anys més que jo i òbviament som molt diferents, ell és de cridar i fer bromes i jo sóc de xerrar i plorar, tot varia en l'edat, el sexe i els amics. Ell és una persona molt social i jo no, sóc massa tímida però des que el conec estic vivint l'època més feliç de la meva vida, sóc una nova noia.
A pesar d'estimar-nos moltíssim, n'hem discutit diverses vegades, una d'elles molt forta, i simplement per una bogeria, li vaig culpar de no haver-me deixat sola quan ho necessitava i després em va començar a parlar malament. Li vaig intentar demanar disculpes però se'n va enfadar més i al final vaig parlar-li malament, va cridar-me, em va insultar i fins i tot va copejar a un cotxe, gairebé li dóna un cop de puny a un amic.
Vivim a ciutats diferents i només ens podem veure dos cops a la setmana però quan ho fem no parem de fer-nos abraçades i de fer broma. I la veritat és que n'estic molt preocupada per ell, com ja has pogut notar, quan s'enfada es posa molt agressiu i diu i fa coses sense pensar. Sempre que s'hi enfada amb algú li demano de posar-s'hi a Skype però diu que no vol, que em cridarà i després li sabrà greu encara que jo no m'enfadi. La veritat és que quan s'enfada dona molta por. Ell diu que ha sortit com al seu pare, un pare que el va abandonar de petit amb la seva mare i després va morir per les drogues, jo li he dit que ell no és així, que jo me l'estimo molt i no ha de patir per això però ell diu que si acaba com el seu pare se suïcidarà i que no se sap controlar, que quan s'enfada és capaç de matar. Jo sé que a mi seria incapaç de fer-me mal. Paraules seves: Antes de pegarte me pego un tiro. Però jo no sé què fer, mai puc estar al seu costat quan està malament per la distancia i tampoc es vol posar a Skype per no parlar-me malament, necessito fer-li una abraçada i no puc.
InterPersonal

Hola Azeta!
Entenem com et sents i la impotència que se sent quan vols ajudar a algú o simplement abraçar-lo i l'altra persona no vol o no és possible per la distància, com en el vostre cas.
Està clar que en les discussions que pugueu tenir no hi poden entrar les faltes de respecte, els insults o la violència física, sota cap circumstància. Això ho heu de tenir ben clar tots dos, ja que aleshores en lloc de solucionar el que ha passat, feu el problema molt més gros.
Ens dóna la sensació que estimes molt al teu amic i que vols ajudar-lo, això és fantàstic. Segons sembla, el teu amic ha passat per situacions força complicades a la seva vida, i segurament li costa gestionar aquesta ràbia i agressivitat que apareix quan s'enfada. Evidentment que hi ha maneres d'aprendre a gestionar tot això, però ha de ser ell que vulgui solucionar-ho i canviar-ho! Pensa que no voler fer un Skype quan està enfadat per no parlar-te malament, és una bona estratègia d'autocontrol, encara que tu preferiries parlar-ne.
Si veus que és possible, parla un dia amb ell quan estigueu tots dos tranquils, explica-li les ganes que tens d'ajudar-lo, i que si ho necessita, sempre pot demanar ajuda professional per aprendre a gestionar tot això que li passa.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat