Ho faig per mí? O pels estudis?
Hola! Tinc un dilema una miqueta gros que pot afectar graument al meu futur.
Jo vaig a una escola on el nivell es molt alt, i vull canviar d'escola. El meu germà juga a handbol a una escola i hi havia pensat en anar-hi allà. El problema ve ara... No em faria massa gràcia deixar als meus amics de tota la vida. A més, sóc la persona més tímida de la història i em fa por que per això no tingui amics o que ''m'expulsin'' del grup d'amigues que ja fa anys que hi està format. Sé que és el millor per a mi... però no sé què fer. Ajuda si us plau!
InterPersonal

Hola mxndxsoul!
Com és que vols canviar d'escola? Pensa que és normal que tinguis un munt de dubtes davant d'una decisió tan important com aquesta. Recorda que canviar d'escola no significa perdre les amistats que tens a l'escola actual, de fet avui en dia és ben fàcil seguir i mantenir el contacte amb aquelles persones que estimem!
Sí que és cert que la timidesa pot fer-nos la "punyeta" a l'hora de relacionar-nos amb gent nova, però un cop et sentis més a gust amb els nous companys i companyes aniràs trobant el teu lloc i et serà més fàcil conèixer noves amistats. Recorda que un element important és tenir força habilitats socials!
Et recomanem que fàcil una llista dels pros i contres de les dues opcions (seguir a la mateixa escola vs canviar d'escola), valora que pots fer amb les dificultats que et pots trobar en totes dues opcions. Si ho vols, parlar-ho amb els teus pares i el teu germà, que t'ajudin a triar la millor opció per a tu!
Esperem que triïs el que triïs trobis allò que busques!
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per utilitzar el Consultori!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat