Depresió?
Hola m'agradria fer una consulta perquè crec que tinc depressió. No se molt bé que em passa. Aquestes últimes dues setmanes he estat trista casi tots els dies. Hem sento estúpida perquè no tinc raons per estar trista.
L'altre dia la meva mare es va enfadar amb mi i això, acomulat amb altres coses que m'estan passant, em van afectar molt. Hem sentia com una merda i vaig pensar que ja res importava i que em mereixa sentir dolor. Em vaig tancar al lavabo i em vaig clavar una pinta fins que em vaig fer un tall al braç i em va sortir moltissima sang (si se que sona patètic).
Fa dos anys vaig tenir un incident similar i encara tinc la cicatriu al braç. La odio. Però a la vegada em recorda lo tonta que sóc i com necessito millorar. L'any passat me'l vaig passar vomitant per estar més prima però fa uns mesos em vaig prometre parar i pensava que havia superat. Vull ser feliç. Vull deixar de sentir-me com una merda.
Què puc fer? I suposo que direu que ho digui als meus pares però no vull fer-ho. Ells són una part important del problema ja que si els hi digues això sentiria com els despeciono. La meva mare no m'enten, i se que sono com qualsevol adolescent del món, i potser si però sé que si li dic ja res tornarà a ser igual. Amb els anys he aprés a no explicar res a ningú de la familia i, pràctiament de fora, perquè tothom fins ara, m'ha utilitzat o decepcionat.
Se que tinc una mentalitat molt negativa i per això crec que estic deprimida. Però que puc fer? Vaig jo sola a explicar-li a un metge? Li dic a un "amic"?
Gràcies per prendreu's la molestia de llegir això.
-Algú que no sap viure (i que és molt dràmatica i probablement patètica)
InterPersonal

Hola Alba!
Sóc l'ELi AUlet. Psicòloga d'Interpersonal.
Em sap molt de greu que et tractis tan malament a tu mateixa! És injust! Segur que ets una persona interessantissima que simplement està passant per un mnoiment dificil i no troba eines per solucionar-ho.
Sí, et recomano qeu ho parlis amb un adult de confiança: professsor, metge..etc. A més, si és un tema familiar necessiteu tots estar allà junts, la responsabilitat no és només teva.
Potser caldrà dir als pares que no estàs bé amb algunes coes. Primer no cal que els hi diguis que et fas talls, però si que no estàs a gust i que necessites ajuda.
Endavant!