UN COMPANY QUE ENS FA POR A TOTA LA CLASSE
Hola!!! Sé que és llarg, però també important, si us plau, ajudeu-me. Haig de fer-vos la consulta perquè estic bastant preocupada. Ha vingut un alumne nou a classe que no ens cau bé a cap de nosaltres amb un caràcter i una actitud que no havíem vist mai fora de les pel·lícules de por, quan hi ha algú que està boig i té un trastorn mental. Amb uns companys hem escrit a un paper les coses que fa o ha fet més de cinc vegades, oficialitzant els seus actes. Ens ha quedat una llista tal que així:
1. Es droga: L'hem vist més d'una vegada amb marihuana a la cartera i porros apart de tabac, i a un company li va preguntar si coneixia a algú que vengués droga.
2. S'autolesiona: Es pega a sí mateix sense cap motiu o a vegades perque vol mostrar a algú que alguna cosa es incorrecta. Exemple: -Fumar és dolent, t'ho dic per experiència (aleshores, arribat a aquest punt comença a donar-se cops).
3. És histèric: Histèria.
4. Atacs impulsius: Com per exemple ficar-se a donar cops a la taula perque algú no hi està d'acord amb lo que ell diu o cridar pegant cops de peu a la taula perquè algú ha dit alguna cosa en la que ell no hi està d'acord.
5. Complexe de superioritat: Creu que el seu món es superior als altres i quan veu que algú li arriba al mateix "nivell" li dona un atac d'histèria i un atac impulsiu.
6."Trastorno obsesivo-compulsivo": S'obsessiona tant amb coses, que es posa histèric i agressiu.
7. Distorsió de la realitat: De vegades crea una mentida la qual es creu ell mateix més que ningú i s'obsessiona amb aquesta fins a tal punt que arriba a sofrir histèria i impulsos agressius com avants he comentat amb un altre exemple si algú li ho nega o no li creu.
8. Bipolaritat: Pot estar molt bé amb tu uns segons avants de posar-se a insultar-te agressivament sense cap motiu o pel més mínim.
9. Mínima part d'esquizofrènia: Comença a dir que li estem insultant o dient coses a l'hora de lectura quan tothom està llegint i ben callat. Altres vegades pensa que el volem matar.
10. Personalitat múltiple: Hi han moments en els que té una personalitat; "la majosa", com li diem nosaltres, que és quan "t'estima molt" i es molt agradable amb tu. La "agressiva"; que és quan t'odia molt per alguna cosa que s'ha inventat el seu cap o per alguna cosa que "ha sentit" i comença a tirar totes les coses al terra. La "enfadada"; que és quan només t'insulta indignat dient per exemple: tío quin fàstic de noia i més personalitats.
11. Agressiu: Com ja he pogut comentar amb altres exemples es posa molt agressiu i comença a "amenaçar-te" amb el boli a la mà com qui vol apunyalar-te perquè diu que has fet alguna cosa que a ell el posa histèric encara que no hagis fet res. Altres vegades et diu que com li facis algo et pegará (ja s'ha barallat amb dues persones en menys de dos mesos i una vegada ens va contar que li va trencar una cama al seu millor amic perque la novia li havia posat les banyes amb ell i és una història verídica).
Què podem fer? Ens fa por a la vegada que gràcia perque no havíem vist mai un comportament així. Sabem la seva història i no es fàcil tot el que ha hagut de passar (el seu padrastre no li donava de menjar i el pegava i la seva mare em sembla que també, ara viu amb els seus tiets) però no ho veiem normal. És perillós? Té cap "problema mental"? Què hem de fer????? Ajuda si us plau!!!
InterPersonal

Hola Nisnis34!
Sóc l'ELi Aulet . Psicòlgoa d'Interpersonal.
Ostres, pobre noi, quina vida me´s complciada deu haver tingut per lo jove que és!!!
Doncs crec que li heu de donar un cop de mà. Més que totes les etiquetes que li heu trobat, pensem que és un noi que ha poetit molt, té el cor ple de ferides. Ferides que diuen qeu no el van estimar ni cuidar prou. COm de dur deu ser no viure tot això?
Podeu demanar als professors un cop de mà com a grup per ajudar-lo. Us farà forts i grans com a grup acullir a aquesta eprsona. Entenc que alguns comportaments us sorprenguin i us sobtin, però la vida és així. Hi ha tots els colors.
Aquest noi no ha trobat encara la manera de curar els ferides del seu passat i si no troba el cop de mà i la comoditatd'alguns companys que li donin una oportunitat, serà complicat.
Jo us suggereixo qeumireu també lo valent qeu ah ahgut de ser per no tirar la tovallola i seguir endavant. Per motls que tingui dificultats és un heroi! No és gens fàcil afrontar el dia a dia amb tota la carrega que porta ala "motxilla"!
Busqueu aquells punts i petits moments en els que no es demostra cap de les etiquetes, un petitmoment en que veigueu que no surt el seu problema! Sempre apareixen aquests moments!! Veure'l tal qual és, també amb les seves etiquetespositives l'0ajudarà i estareu més tranquils!
Feu-li costat, creixereu com a persones i l'ajudareu!
Endavant!