JO💗
Hola, soc una noia de 14 anys. Veuras, estic una mica grassa pero tampoc gaire i no se que fer per aprimarme i posarme "bona". Jo volia apuntarme al gym, pero es molt car i els meus pares ja paguen suficients coses...
La questio es: que puc fer per aprimarme sobretot de la part dels muslos de les cames? Sense haverme d'apuntar a cap esport... Exercicis que puc fer... Aliments especials per aquesta zona... Quins aliments evitar per no engreixatme d'aquesta zona( les cames)...
Moltes gracies!
Laura Medrano

Bon dia!
En primer lloc volem agrair-te que t'hagis animat a escriure'ns per a que t'aconsellem.
Dius que tens 14 anys, i per tant això significa que estàs en ple procés de canvi (adolescència) i que aquests canvis que vas tenint en el teu cos han de seguir el seu curs. De ben segur que el cos que tens ara no és el definitiu, ja que les noies ens desenvolupem fins ben be els 18-19 anys.
Per tenir un cos i pes saludable, la clau està en tenir uns bons hàbits i això inclou una dieta equilibrada i practicar com a mínim unes 3 hores d'activitat física a la setmana. Dius que no et pots apuntar a cap esport ni al gimnàs, però això no implica que no puguis practicar-lo. Pots sortir a còrrer, anar a un parc i practicar exercicis tipus pujar-baixar escales, saltar a corda (encara que sembli de nens petits, va súper bé per treballar cames, cul i abdominals), etc. També hi ha exercicis que pots fer a casa, com per exemple aquests que et posem aquí:
De totes formes, pensa que no podem moldejar el cos al nostre gust i que no hi ha ni exercicis màgics ni aliments concrets que ens facin aprimar ni engreixar parts concretes del cos. Cadascú tenim una constitució física diferent i tenim tendència a acumular greix en diferents parts del cos; hi ha persones que a la panxa, altres al cul, altres a les cuixes,...cadascú a un lloc diferent, i contra això no hi podem fer res.
La clau està en fer esport (recorda, com a mínim unes 3 hores a la setmana) i menjar sa i equilibrat. Es recomana fer 5 àpats al dia (esmorzar de primera hora, esmorzar de mig matí, dinar, berenar i sopar) i seguir els consells de la piràmide alimentària on se'ns diu que els aliments que hem de menjar més sovint i amb més quantitat són els hidrats de carboni (pasta, arròs, cereals, pa,...) i les fruites i verdures (unes 5 racions/dia).
Altres aliments com per exemple la bolleria, les begudes tipus refresc, els dolços, els fregits,... els hem de menjar de forma ocasional (no cada dia).
Per cert, això de "posar-se bona" que dius, pensa que és més un tema d'actitud que de físic. És molt més sexy i atractiva una noia que té una actitud positiva, que sempre riu i somriu i que està segura de si mateixa que no pas una noia que tingui un cos espectacular però que no rigui ni s'estimi a si mateixa perquè està plena d'inseguretats. Pensa-hi i veuràs que tinc raó.
Espero haver-te ajudat,
Una abraçada.