Amor platònic
Hola adolescents.cat!
Tinc una amiga que està preocupada per una cosa, i que no sap que fer respecte a això. Necessito que em doneu algun consell siusplau!
La meva amiga té 15 anys i és una persona tímida.
A finals d'estiu, una nit durant la festa major del meu poble, vam sortir , i mentre ballàvem, es va fixar en un noi i van estar molta estona mirant-se entre ells.
Després d'una estona de miradetes, li va venir un dels seus amics i li va preguntar que si volia que el seu amic "m'entrés", i ella, sense pensar-ho li va respondre que no ho volia... Així que el noi va marxar.
Es va arrepentir molt d'haver-li dit que no.
El dia següent, anant a una altra activitat de la festa major, se'l va trobar pel carrer, i els dos es van reconèixer, però no ens van dir res.
Han anat passant els mesos, i durant les últimes setmanes, se l'ha creuat pel carrer unes quantes vegades, però ell sembla no haver-se adonat de res.
Ara no sap que fer; si d'oblidar-lo (ja que potser aquella nit només buscava un lio)? O intentar acostar-se a ell? Podria aconseguir el seu whatsapp, però que li diu? Li diu que és la de la Festa Major, o millor no?
Siusplau, doneu-me algun consell per ella, ja que s'està preocupant per una tonteria.
Gràcies adolescents.cat! ;)
PD: crec que ella ja us ha enviat una consulta, però he decidit preguntar-vos-ho jo.
InterPersonal

Hola Tonia123!
Sóc l'Eli Aulet. Psicòloga d'Interpersonal.
Doncs anem per passos. Primer de tot, ha de tenir clar que no té cap informació sobre el que volia el noi perquè no han parlat. Evidentment pot ser que només vulgui un lio o vulgui coneixe-la per veure si s'agraden.
Pertant, seria important parlar amb ell si hi té interès. Potser a un primer moment seria important coneixe'l . Si no coneixem a algu podem caure en l'error de idealitzar-lo i llavors estar enamorades d'una imatge que no és la real.
A més, si coneixem a l'altre no sabrem si volem el mateix. I si ell vol només un lio i la teva amiga no, doncs només se sabrà demanant-li.
En resum, si la teva amiga encara no el coneix potser seria interessant primer coneixe'l abans de deixar anar els sentiments o l'enamorament. És molt important saber de l'altre abans d'enamorar-nos. Pot esperar alguna festa, o atrobar-se'l el carrer i saludar-lo ( ni que sigui començar-li a dir adeu primer)...etc.
Què dir-li? doncs que sigui ella mateixa, que li digui el que li surti, tampoc hi ha masses formules. Un saludo i com estàs, n'hi ha prou per saber si l'altree està interessat.
Endavant
Eli Aulet