Esmorzar dolç o salat?
Hola,
El meu problema és que quan em llevo tinc moltes ganes d'esmorzar dolç!! I sempre menjo com 1 o 2 magdalenes de xocolata i esclar... A mi m'agradaria menjar alguna cosa més saludable: pa amb tomàquet, un entrepà, ... Coses així. De vegades ho he provat però acabo menjant dolç...
Em podríeu ajudar a canviar-ho?
Gràcies.
Laura Medrano

Hola Maria,
L'esmorzar és un àpat molt important ja que ens carrega d'energia per poder començar bé el dia, no només amb energia física, sinó també amb les capacitats intel·lectuals i de concentració a tope.
Quan parlem de l'esmorzar ideal sempre es diu que ha d'incloure tres tipus d'aliments: un làctic (iogurt o vas de llet), hidrats de carboni (torrada de pa amb oli, cereals, galetes,...) i una peça de fruita (o suc de fruita).
Si a tu et ve de gust esmorzar dolç no t'ho prohibeixis. Ara bé, si que és cert que esmorzar cada dia magdalenes i xocolata no és aconsellable ja que si observes la piràmide dels aliments, les magdalenes, croissants, donuts, ensaïmades etc estan a la part superior. Això vol dir que són aliments que podem menjar de tant en tant però no cada dia.
Pots combinar aquest tipus d'esmorzar que tant t'agrada amb altres tipus entrepà, torrades, cereals,... I recorda incloure a l'esmorzar la peça o el suc (natural) de fruita.
Canviar els hàbits alimentaris no és gens fàcil i requereix molt esforç i ser constant, però si t'ho proposes ho aconseguiràs. Pensa que hi ha moltes combinacions d'esmorzars i si t'agrada molt el dolç, combina-ho amb altres coses i sobretot pensa en incloure també la fruita.
Una abraçada.