tot està de color gris
Hola escribia per què portu uns dieS que no puc més.Vaig començar a un nou institut al setembre amb la il·lusio de que aniria amb el meu novio, pero just una semana abans em va ficar els cuernos amb la meva millor amiga i a les recuperacions no vaig aprobar i vaig a ver de repetir curs.La veritat es que a totes les que coneixia eren del curs que anava a fer. Vaig començar i em va costar bastant per què estava en un momento bastant complicat.Em vaig relacionar molt rapid amb tots els del meu curs i les dos primeres setmanes molt bé pero despres he anat veient que són molt infantils i que no mentenen es preocupen per coses que la veritat jo no veig importancia i a la minima et critiquen per tot.Jo tinc 16 i elles ara en tenen 14 i pues es nota bastant.Mestic tancant molt amb mi i no paro de buscar opcions per no continuar el curs. La veritat es que nose que fer si deixar la eso o si continuarla, o si més no mirar de marxar uns messos al estranyer per pensar que fer.Per què veig que no m'hen ensortu de la ruptura per què ell era tot per mi portaven 2 anys llargs.Quins consells em donarieu?
InterPersonal

Hola alba1445!
Primer de tot normalitzar que et sentis així després d'una ruptura. Pensa que tot és encara molt recent, i quan una relació ha estat important per nosaltres i s'acaba, es necessita un període de temps per refer-se (cada persona necessita el seu). Però et podem assegurar que aquesta tristesa que sents ara no dura per sempre. Si la relació s'ha acabat de forma definitiva, et recomanem que preguis distància amb ell, intenta saber el mínim, l'objectiu és que et centris en tu, en estar bé! Recolza't amb les teves amigues, amb la teva família... distreu-te, aprofita aquest temps per fer allò que fa temps que vols fer, però que mai trobes el moment per fer! Busca tot allò que et faci feliç i t'aporti benestar!
Però si veus que tot i així et costa molt tirar endavant i no trobes la manera de sortir d'aquest estat sempre pots demanar ajuda professional perquè et donin un cop de mà en aquests moments complicats pels quals estàs passant.
Pel que fa a l'institut sabem que no és fàcil l'adaptació a una nova classe i menys de la manera que vas entrar tu, tot just quan t'assabentes que el teu nòvio t'ha posat les banyes amb la teva millor amiga i havent de repetir curs... és cert que tu tens més edat que la resta de companys i pot ser que trobis diferències amb les experiències viscudes entre ells i tu, però dóna'ls una oportunitat, intenta mirar-t'ho d'una altra manera i vés trobant quin és el teu lloc.
Entenem que et preocupi, però valora si realment deixar l'ESO és la millor opció... la nostra recomanació és que no et precipitis i que et donis temps per prendre la decisió que sigui més encertada, ja que si prenem una decisió tan important com aquesta en un moment en el qual no ho estem passant del tot bé, és probable que ens equivoquem. Una altra cosa que pots fer és parlar-ho amb el teu tutor/a, explica-li com et sents i com està sent la teva adaptació al nou institut i a la classe.
I recorda, si sola no pots, demana ajuda!
Una abraçada ben forta i molts ànims!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat