Sóc vizca
Hoola! Tinc 13 anys i sóc vizca. La gent de la meva classe em pregunta si ho sóc i jo els hi dic que no. No m'agrada mentir però em fa cosa que la gent sàpiga que sóc vizca. Apart, sé que hi ha gent que va dient que sóc vizca a altres persones. No sé que fer. Li he preguntat a ma mare si ser vica és dolent i si em podré curar de l'ull. Eella diu que és normal i que això de curar-me no ho sap. Crec que ho diu amb simpatia perquè no em preocupi ni res...vamos, el que fan totes les mares. Cuidar els fills/es.
Bueno doncs això, que sóc vizca, de petita portava parxes fins els 3 anys, als 4 anys em van operar i em van possar unes gotes i als 5 anys fins ara he tingut que portar ulleres. I no em podré possar lentilles fins als 18 anys diu el metge😭Puta vidaa!!! Lo pitjor és que cada dia tinc que fer exercicis, mirar la punta del nas 30 vegades cada dia. Després, al dia següent, els companys de classe em pregunten si sóc vizca...no puc més. Apart no se si és broma però un noi de la meva classe em diu"vizca, visca Catalunya😂" i després toots és riuen. A mi no em fa gràcia, nose si dir-li al tutor que m'està fartant aquesta broma. Però com he dit en moltes consultes... El tutor passa de mi. Puta vida😣
Què faig? Ajudaa😘
InterPersonal

Hola Anònimaaaa💕!
La nostra primera recomanació és que demanis hora amb el teu metge especialista (oftalmòleg) perquè pugui resoldre tots aquests dubtes que tens en relació a l'estrabisme: Si et podràs "curar", si t'has d'esperar fins als 18 per posar-te lentilles o pots fer-ho abans, fins quan has de fer aquests exercicis i quines millores has d'anar notant quan els fas, quines opcions de tractament hi ha, etc. Fes una llista amb totes les preguntes que et vinguin al cap perquè el dia que hi vagis puguis resoldre tots els teus dubtes! És important que et quedi tot ben clar!
Pel que fa als comentaris desafortunats d'aquest noi de la teva classe, tens diferents opcions, una d'ella és no fer cas a les seves "brometes", moltes vegades el millor menyspreu és no fer cas als seus comentaris, ja que el que pretenen és que saltis (sabem que no és gens fàcil no fer cas quan els comentaris són ofensius i fan mal). Una altra opció que tens és posar-te ferma i intentar aturar aquestes bromes però si sola no te'n surts, és important que puguis parlar-ho amb el teu tutor, i si "passa de tu", parla-ho amb el cap d'estudis i els teus pares per posar fre a les burles.
Per últim, recorda que és molt important que t'estimis i t'acceptis tal com ets. Si et sents i mostres segura de tu mateixa, mantens una bona autoestima, els comentaris dels altres t'importaran ben poc!
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat