Prima o greixa?
A principis d'aquest any em vaig començar a obsessionar amb el meu pes ja que el meu novio pesava 45 i jo 59... vaig començar a deixar de menjar, a fer exercici i poc després a vomitar... estic molt penedida de axó però per sort vaig parar a temps. Bueno, havia aprimat ya 3 quilos al final del estiu, i quan el meu novio em va deixar vag començar a deixar de menjar pràcticament, ara peso 52 quilos... jo em segueixo veient grasa, no m'agradada el meu cos... Hauria de aprimar més? estic feta un cacao...
Gracies <3
Laura Medrano

Hola Yuno,
En primer lloc volem agrair-te que confiis en nosaltres per a que et donem consell.
Ens sap molt greu que et sentis així i que pensis que el teu cos no t'agrada. Pensa que només en tenim un i que hem de fer tot el possible per cuidar-lo i sobretot estimar-lo. Si no ens estimem a nosaltres mateixes, ningú ho podrà fer.
Està bé que t'hagis donat compte de que obsessionar-te amb el teu pes i comparar-lo amb el del teu ex-novio no tenia cap sentit, ja que cadascú tenim un cos diferent i per tant pesem diferent. El pes depen de la constitució física de cadascú, de l'edat, del sexe, de l'alçada, dels nostres músculs i óssos... Fer coses com deixar de menjar i vomitar són molt perilloses ja que a part de no ser gens bones per la salut, és possible que sense donar-te'n compte acabis caient en un trastorn de la conducta alimentària.
Pensa que els trastorns alimentaris son malalties que poden arribar a ser molt i molt greus, i que conductes com les que estàs fent poden ser la porta d'entrada per acabar malalta de debò. Dius que te et segueixes veient grassa tot i haver-te aprimat uns quants quilos però, què et diuen les persones del teu entorn? Et recomanem que ho puguis parlar amb els pares i inclús amb el teu metge, ja que ells són les persones que realment et podran dir si estàs en un pes correcte o no.
Des d'aquí et recomanem que intentis no obsessionar-te amb tot això ja que només provocaràs que et sentis malament amb tu mateixa, cada cop pitjor. Quan les persones us comenceu a capficar amb tot això, penseu (erròniament), que si us aprimeu us agradareu més i que la vostra autoestima millorarà. La nostra experiència diu que això no funciona així, sinó al contrari. Quan més obsessionada està una persona amb el pes i amb la imatge, pitjor acaba sent la seva autoestima. Estar més prima no et farà ser més feliç ni agradar-te més. Has d'entendre que per trobar-te segura i a gust amb tu mateixa has d'acceptar-te tal i com ets i aprendre a estimar-te tant per dins com per fora.
Fer tot això una sola de vegades és molt complicat, per tant et recomanem que en puguis parlar amb algun amic o amiga de confiança i amb els pares o inclús algun professor. Demanar ajuda quan tenim un problema és de valents, o sigui que t'animem a fer-ho per a que puguis trobar-te cada vegada més a gust amb tu mateixa.
Una abraçada molt forta!