La "guarra de la classe" és la meva millor amiga
Hola,
tinc 14 anys, faig 3r i tinc un problema que m'esta fent la vida impossible. Des de que vaig començar l'ESO vaig fer relacio amb una nena de la meva classe. Des d'un bon començament vaig veure que era bastant provocativa amb els nois, pero no tant com per incomodarme.
Ja va començar l'any passat la situació greu. Ella no és gaire guapa i tampoc està gaire desenvolupada, però és posa sostenidors amb relleno i push-up i porta sempre unes samarretes molt apretades. Jo vaig amb ella casi tot el dia, i moltes vegades haig de suportar comentaris com "Ostres com és veu que ella està més bona que tu" o "No es gaire normal que ella estigui tant desenvolupada per la seva edat".
Jo se la veritat i em fa molt mal, perquè cada cop que li diuen piropos penso que jo le vist als vestuaris i esta bastant gordeta i no te pit.
Jo en tinc més d'ella, vull dir de pit, però no em vesteixo com una guarra com ella.
H arribat un punt que jo ja no vaig amb ella i passo dels comentaris, però ara jo sóc la dolenta de la pel·lícula, perquè ella diu que m'estic tornant borde.
La consulta, en resum és, com puc passar d'ella sense que s'en adoni molt i com faig per cridar l'atenció dels nois sense vestir-me com ella.
Moltissimes gràcies adolescents.
InterPersonal

Hola Iris,
Gràcies per escriure'ns. Sóc la Laia Sala, psicòloga del Servei de Consulta Jove d'Interpersonal.
Ens ha sorprès bastant que parlis així d'una teva amiga, ja que utilitzes paraules bastant ofensives. Cadascú és lliure de vestir i comportar-se com se senti millor, no creus? i si es troba dins els límits del respecte cap a un mateix i cap als altres, quin mal hi ha? Vigila com tractes aquesta amiga, perquè la primera en jutjar-la ets tu, i una amistat implica una acceptació incondicional de com és una persona.
Si no et sents còmode anant amb ella, sigues sincera i posa-hi distància. Segurament ella ja nota que tu no et comportes com abans i potser així li dónes l'oportunitat d'entendre què està passant.
I respecte la segona part de la consulta, sigues tu mateixa. Cadascú té les seves eines de seducció i les pot utilitzar com vulgui. Així que explora quins són els teus punts forts i sigues natural!!
Una abraçada!
www.consultajove.cat